فیلم حضور (Presence 2024)
فیلم حضور (Presence 2024)

فیلم حضور (Presence 2024)

R
بالای 18 سال
1 ساعت و 24 دقیقه
imdb logo
6.1/10 • 31.7K
metacritic logo
87%
rotten logo
77%
75%
امتیاز منتقدین
5 نقد
5 نقد
0 نقد
0 نقد
7
امتیاز کاربران سایت
1 نفر
1 نفر
0 نفر
0 نفر
؟
امتیاز شما
  • ژانر
  • کارگردان
    استیون سودربرگ
  • نویسنده
    دیوید کپ
  • ستارگان
    لوسی لیو، کریس سالیوان، کالینا لیانگ
  • تاریخ انتشار
    جمعه 5 بهمن 1403
  • کشور مبدا
  • زبان
    انگلیسی
  • مدت زمان
    1 ساعت و 24 دقیقه
  • بودجه
    2,000,000 دلار (تخمینی)
  • فروش دنیا
    11,067,375 دلار
  • فروش آمریکا و کانادا
    6,900,044 دلار
  • فروش اولین هفته آمریکا و کانادا
    3,328,004 دلار

داستان فیلم حضور

در داستان فیلم حضور (Presence 2024)، یک خانواده به خانه‌ای قدیمی در حومه شهر نقل مکان می‌کنند. همه چیز به نظر آرام می‌رسد، اما به‌زودی شواهدی از یک حضور غیر مرئی در خانه شروع به آشکار شدن می‌کند. از صدای گام‌هایی که در شب می‌شنوند تا سایه‌هایی که در گوشه و کنار خانه حرکت می‌کنند، به نظر می‌رسد چیزی ترسناک و نامرئی در این مکان مخفی است. شخصیت‌های فیلم هر کدام به شیوه‌ای با این تهدید روبه‌رو می‌شوند، اما هیچ‌کدام نمی‌توانند از احساس ترس و دلهره‌ای که در خانه در حال رشد است، فرار کنند. حضور داستانی است درباره یک خانواده که باید حقیقت پنهان و وحشتناک خانه جدیدشان را کشف کنند، در حالی که چیزی خطرناک‌تر از هر چیزی که تصور می‌کنند در انتظارشان است. این فیلم نه‌تنها درباره ارواح، بلکه درباره ترس از ناشناخته‌ها و درک مرزهای واقعی و غیرواقعی است.

75%
امتیاز منتقدین
5 نقد
5 نقد
0 نقد
0 نقد
7
امتیاز کاربران سایت
1 نفر
1 نفر
0 نفر
0 نفر
؟
امتیاز شما
75%
امتیاز منتقدین
5 نقد
5 نقد
0 نقد
0 نقد
80%
نوشته شده توسط David Fear.20 مرداد 1404
این فیلم یک جلسه روان‌درمانی خانوادگی است که از فیلتر یک فیلم ترسناک عبور کرده و به قدری این کار را خوب انجام می‌دهد که جنبه‌های شبح‌آلود آن تقریباً اضافی به نظر می‌رسند. جنبه خانه تسخیرشده تقریباً یک سرنخ انحرافی است؛ ترسناک‌ترین چیز در این فیلم، یک خانه تسخیرشده نیست، بلکه خانه‌ای است که پر از نفرت واقعی اعضای خانواده نسبت به یکدیگر است. استیون سودربرگ همیشه یک فرمالیست بی‌قرار بوده و اکنون اولی...
80%
نوشته شده توسط Patrice Witherspoon.16 مرداد 1404
این فیلم بدون تکیه بر جامپ‌اسکرهای ارزان، یک معمای ویرانگر درباره غریزه است که شما را تا مغز استخوان می‌لرزاند. «حضور» مانند یک تله گریزناپذیر است که به آرامی مقاومت شما را از بین می‌برد. دیدگاه اول شخص روح، یک رویکرد درخشان است، زیرا انتظار جامپ‌اسکرها را از بین می‌برد و در عوض، لحظات اضطراب‌آور از تعاملات شخصیت‌ها با یکدیگر ناشی می‌شود. این فیلم بیشتر یک سواری روانشناختی پرآشوب است تا یک اثر ترس...
70%
نوشته شده توسط David Sims .11 مرداد 1404
«هواگین اما جذاب» بهترین توصیف برای این فیلم جدید استیون سودربرگ است. این یک فیلم خانه تسخیرشده است که از بیشتر کلیشه‌های آشکار این ژانر دوری می‌کند. ایده هوشمندانه فیلم این است که ما رویدادها را از دیدگاه روح می‌بینیم. این یک مفهوم بصری ساده است، اما به نوعی شبیه به هیچ چیزی نیست که من قبلاً روی پرده بزرگ دیده باشم. قفل کردن مخاطب در این دیدگاه، به طرز درخشانی محدودکننده است؛ ارواح فضول هستند و ب...
لیست‌های کاربران
معرفی فیلم حضور

هیچ‌چیز به اندازه‌ی حس نامرئی بودن در یک خانه پر از راز، نمی‌تواند مخاطب را بی‌صدا به دل تاریکی بکشد. فیلم حضور (Presence 2024) ساخته‌ی تازه‌ی استیون سودربرگ، فیلمساز بی‌قرار و همیشه تجربه‌گرا، نه‌تنها قواعد ژانر وحشت را به چالش می‌کشد، بلکه ما را وادار می‌کند تا دوربین را نه به‌عنوان یک ابزار، بلکه به‌مثابه یک روح ببینیم؛ یک حضور شناور که آرام و بی‌صدا از میان زندگی یک خانواده عبور می‌کند.

سودربرگ، کارگردانی که پیش‌تر با Traffic، s3x, lies, and videotape (رابطه، دروغ‌ها و نوار ویدئویی) و فیلم تجربی Unsane (که تماماً با آیفون فیلمبرداری شده بود) مرزهای فرم را جابه‌جا کرده، در این فیلم هم شخصاً فیلمبرداری را انجام داده تحت نام مستعار همیشگی‌اش، پیتر اندروز. دوربین اینجا چشم‌های یک روح است؛ روحی که نه تنها می‌بیند، بلکه حس می‌کند: کنجکاوی، اضطراب، ترس. این رویکرد بی‌سابقه که با ترکیب حرکات پهپاد و فیلمبرداری دستی اجرا شده، باعث شده حضور به‌جای یک تماشاگر، یک شخصیت باشد و این همان نقطه‌ای‌ست که فیلم به یک تجربه‌ حسی منحصربه‌فرد تبدیل می‌شود.

در مرکز این خانه پرتنش، بازیگران حضور به‌زیبایی نقش خود را ایفا می‌کنند. لوسی لیو، که از فرشتگان چارلی تا بیل را بکش در طیف گسترده‌ای از نقش‌ها درخشیده، در اینجا در قالب مادری گرفتار با احساسی به شدت خاموش ظاهر می‌شود. کریس سالیوان از سریال This Is Us با اجرای محکم خود، پدر خانواده را زنده می‌کند؛ شخصیتی که میان منطق و پریشانی معلق است. اما نقطه‌ی درخشان فیلم، کالینا لیانگ است بازیگر جوانی که پیش‌تر در Bad Genius (نابغه بد) و Tell Me Everything (به من همه‌چیز را بگو) دیده شده بود و این‌بار در نقش کلوئی، دختر نوجوان خانه، در مرکز توجه هنرپیشه‌های حضور قرار می‌گیرد. 

فیلم به‌طور کامل در یک خانه‌ی واقعی فیلمبرداری شده؛ بدون استفاده گسترده از جلوه‌های ویژه، بدون جامپ‌اسکرهای کلیشه‌ای، فقط با اتکا به فرم و ریتم. جالب اینکه سودربرگ بیشتر صحنه‌ها را به ترتیب زمانی فیلمبرداری کرده تا تکامل احساسی روح قابل لمس شود. این شیوه‌ی خلاقانه، که برای اولین بار در خانه‌ای تسخیرشده متعلق به خود او شکل گرفت، باعث شده هر برداشت نه فقط بخشی از داستان، بلکه بخشی از تجربه‌ی زیستن این حضور باشد.

بازخوردها تاکنون نشان داده‌اند که فیلم با وجود داستانی نسبتاً ساده، به دلیل فرم منحصربه‌فردش تحسین شده است. حضور در جشنواره‌هایی چون ساندنس و تورنتو با استقبال روبه‌رو شد و در نظرسنجی‌های منتقدان، جایگاهی در میان بهترین آثار اکران‌شده سال آینده پیدا کرد.