چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم میتواند از لیلو و استیچ پیشی بگیرد

بازسازی لایواکشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» که هفته آینده اکران میشود، دارای یک مزیت خلاقانه کلیدی است که میتواند به آن کمک کند تا از بازسازی اخیر دیزنی، «لیلو و استیچ»، در گیشه پیشی بگیرد.
وفاداری به منبع برگ برنده اژدها
بازسازی لایواکشن «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) علیرغم موفقیت تجاری و فروش جهانی ۶۳۷.۸ میلیون دلاری (بر اساس باکس آفیس موجو)، به دلیل تغییر جزئیات کلیدی و شخصیتها نسبت به نسخه اصلی انیمیشن محصول ۲۰۰۲، با انتقاد شدید منتقدان و طرفداران مواجه شد. اما به نظر میرسد «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» (How to Train Your Dragon) از این اشتباه درس گرفته است. تبلیغات این فیلم به شدت نشان میدهد که این اثر یک بازسازی «نما به نما» از انیمیشن محبوب سال ۲۰۱۰ است. این رویکرد به فیلم اجازه میدهد تا به جای برانگیختن خشم طرفداران با تغییرات غیرضروری، بر موج نوستالژی سوار شود و از طریق تبلیغات دهان به دهان مثبت، به موفقیت بیشتری دست یابد.
پیشبینیهای امیدوارکننده در گیشه
بر اساس گزارش باکس آفیس تئوری (Box Office Theory)، پیشبینی میشود این بازسازی در اولین آخر هفته اکران خود در گیشه داخلی بین ۶۷ تا ۷۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. این ارقام، افتتاحیه این فیلم را بالاتر از تمام قسمتهای انیمیشنی قبلی قرار میدهد و پتانسیل تبدیل شدن آن به پرفروشترین فیلم این مجموعه در گیشه داخلی را نشان میدهد. این فیلم به کارگردانی دین دبلوا (Dean DeBlois) و با بازی میسون تیمز (Mason Thames) در نقش هیکاپ و جرارد باتلر (Gerard Butler) در نقش استویک بزرگ، در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) اکران میشود.