لیلو و استیچ و شروع طوفانی ۳۴۱ میلیون دلاری در گیشه

نسخه لایو اکشن «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) محصول دیزنی (Disney) با موفقیت چشمگیری کار خود را در گیشه جهانی آغاز کرده و در اولین آخر هفته اکران (منتهی به ۴ خرداد ۱۴۰۴) به فروش جهانی ۳۴۱ میلیون دلار دست یافته است. از این مبلغ، ۱۵۷.۸ میلیون دلار سهم بازارهای بینالمللی بوده است.
عملکرد خیرهکننده «لیلو و استیچ»
این افتتاحیه، دومین افتتاحیه بزرگ سال تاکنون، پس از «فیلم ماینکرفت» (A Minecraft Movie) محصول برادران وارنر (Warner Bros) (با ۳۱۳ میلیون دلار در سه روز)، و سومین شروع برتر برای بازسازیهای لایو اکشن دیزنی پس از «شیر شاه» (The Lion King) محصول ۲۰۱۹ (۱۳۹۷-۱۳۹۸ شمسی) و «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) محصول ۲۰۱۷ (۱۳۹۵-۱۳۹۶ شمسی) محسوب میشود که هر دو در نهایت بیش از یک میلیارد دلار فروختند. با توجه به بازخوردهای مثبت و جذابیت بین نسلی، «لیلو و استیچ» به کارگردانی دین فلیشر کمپ (Dean Fleischer Camp) نیز میتواند به چنین ارقامی دست یابد. مکزیک (Mexico) با ۲۳.۷ میلیون دلار، بریتانیا (U.K.) با ۱۲.۹ میلیون دلار و برزیل (Brazil) با ۱۱.۱ میلیون دلار پرفروشترین بازارهای بینالمللی این فیلم بودهاند.
شروع قدرتمند «ماموریت غیرممکن فرجام نهایی»
دیگر فیلم تازهوارد این آخر هفته، «ماموریت: غیرممکن – فرجام نهایی» (Mission: Impossible – The Final Reckoning) محصول پارامونت (Paramount) و اسکایدنس (Skydance)، نیز با فروش جهانی ۱۹۰ میلیون دلار شروع قدرتمندی داشت که ۱۲۷ میلیون دلار آن از ۶۴ منطقه بینالمللی (با احتساب اکران از هفته گذشته) به دست آمده است. این فیلم با بازی تام کروز (Tom Cruise) در آمریکای شمالی ۶۳ میلیون دلار در آخر هفته و با احتساب تعطیلات روز یادبود (Memorial Day) (دوشنبه ۵ خرداد) حدود ۷۷ میلیون دلار فروش داشته و مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور خواهد داد. با بودجه تولید ۴۰۰ میلیون دلاری، این اثر به کارگردانی کریستوفر مککواری (Christopher McQuarrie) برای سوددهی نیازمند فروش بالایی است. اکران فیلم در چین (China) از ۹ خرداد (۳۰ می) آغاز میشود.
منبع: ورایتی