88%
نوشته شده توسط Roger Moore.13 مرداد 1404
این فیلم نزدیکترین تجربهای است که هر کدام از ما ممکن است به زوال عقل داشته باشیم. فلوریان زلر، نمایشنامهنویس فرانسوی، و ستاره بیبدیلش، آنتونی هاپکینز، سردرگمی، پارانویا، وحشت و جرقههایی از هوشیاری را که مشخصه بیماری آلزایمر است، هم از بیرون و هم از درون، به تصویر میکشند. از دیدگاه آنتونی، چیزهایی که به یاد میآورد در حال تغییر هستند و زمان در یک حلقه بیپایان در حال تکرار است. هاپکینز به خوب...
88%
نوشته شده توسط Christy Lemire.19 مرداد 1404
یک ساعت، یک نقاشی، یک شام مرغ. این تکههای روزمره از یک زندگی، در طول فیلم «پدر» معنایی عمیقتر و دلخراشتر به خود میگیرند. فلوریان زلر، نویسنده و کارگردان، کار خارقالعادهای انجام داده است. او ما را در ذهن شخصیت بیمار آنتونی هاپکینز قرار میدهد و به ما اجازه میدهد سردرگمی او را طوری تجربه کنیم که گویی مال خودمان است. ما هرگز نمیدانیم چه چیزی واقعی است و همه چیز گذراست، اما هر لحظه خاص، فوری و...
83%
نوشته شده توسط David Ehrlich .22 مرداد 1404
این فیلم هم یک شبیهسازی دقیق از دوست داشتن کسی است که به زوال عقل مبتلاست و هم یک تصور کاملاً باورپذیر از زندگی کردن به عنوان فردی با این بیماری. «پدر» یک خانه آینه است که در آن همه خود را گم میکنند. این فیلم لغزنده، حتی ابتداییترین اطلاعات را در یک کات تبخیر میکند. فلوریان زلر با کنار گذاشتن کامل دوربین سوبژکتیو در فیلمی که حقیقت ابژکتیو در آن وجود ندارد، دوگانگی بین سردرگمی و درک را از بین م...
جدیدترین عنوان هابیشتر