تاریخ‌سازی خرگوش و روباه: «زوتوپیا ۲» سریع‌ترین فیلم PG تاریخ شد که از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

انتشار: 21 آذر 1404 21:34
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
پاراج-
تاریخ‌سازی خرگوش و روباه: «زوتوپیا ۲» سریع‌ترین فیلم PG تاریخ شد که از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

کمپانی دیزنی بار دیگر ثابت کرد که پادشاه بلامنازع انیمیشن‌های سینمایی است. طبق جدیدترین آمارهای منتشر شده از گیشه جهانی، دنباله مورد انتظار «زوتوپیا ۲» (Zootopia 2) با سرعتی باورنکردنی در حال درنوردیدن رکوردهای تاریخ سینماست. این فیلم تنها پس از گذشت ۱۷ روز از آغاز اکران، در آستانه عبور از مرز روانی و مهم یک میلیارد دلار قرار گرفته است. طبق پیش‌بینی‌های دقیق و آمارهای روز پنجشنبه، مجموع فروش جهانی این فیلم به ۹۸۶.۱ میلیون دلار رسیده و قطعاً روز جمعه (امروز) رسماً وارد باشگاه میلیاردی‌ها خواهد شد. این دستاورد، «زوتوپیا ۲» را به سریع‌ترین فیلم با درجه سنی PG در تاریخ سینما تبدیل می‌کند که توانسته به این رکورد دست یابد؛ عنوانی که پیش از این در اختیار آثار افسانه‌ای دیگری بود.

تفکیک آمارهای فروش نشان می‌دهد که این انیمیشن در بازار داخلی آمریکا ۲۳۲.۷ میلیون دلار و در بازارهای بین‌المللی رقم خیره‌کننده ۷۵۳.۴ میلیون دلار فروش داشته است. این موفقیت عظیم، «زوتوپیا ۲» را به سومین فیلم سال ۲۰۲۵ تبدیل می‌کند که از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. دو فیلم دیگر شامل بازسازی لایو-اکشن «لیلو و استیچ» (با ۱.۰۳ میلیارد دلار) و انیمیشن چینی «نژا ۲» (Ne Zha 2) هستند. نکته جالب توجه اینجاست که «نژا ۲» با فروش ۱.۹ میلیارد دلاری، همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال است، اما سرعت رشد «زوتوپیا ۲» نشان می‌دهد که رقابت برای تاج پادشاهی گیشه ۲۰۲۵ هنوز تمام نشده است.

جرد بوش، مدیر ارشد خلاقیت استودیوهای انیمیشن والت دیزنی، در بیانیه‌ای احساسی ضمن تشکر از هواداران گفت: «این نقطه عطف برای ما یک دنیا ارزش دارد، زیرا بیش از هر چیز به این معناست که مخاطبان از تمام اقشار و در سراسر جهان، برای تجربه مشترک تماشای این فیلم روی پرده بزرگ به سینماها آمده‌اند.» موفقیت این فیلم پس از افتتاحیه طوفانی در روز شکرگزاری (Thanksgiving) که با فروش ۱۵۸ میلیون دلاری در آمریکا و ۵۵۹ میلیون دلاری در جهان همراه بود، قابل پیش‌بینی بود. این افتتاحیه، چهارمین شروع قدرتمند تاریخ سینما پس از غول‌هایی چون انتقام‌جویان: پایان بازی و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست محسوب می‌شود. دیزنی با این فیلم نه تنها گیشه تعطیلات را نجات داد، بلکه ثابت کرد که برند زوتوپیا اکنون یکی از ارزشمندترین دارایی‌های فکری (IP) در جهان سرگرمی است.

Variety

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات