چطور «یوز» در دو ماه تبدیل به پرفروش‌ترین انیمیشن ایران شد؟

انتشار: 10 آذر 1404 14:26
ز.م مطالعه: 1 دقیقه
پاراج-
چطور «یوز» در دو ماه تبدیل به پرفروش‌ترین انیمیشن ایران شد؟

انیمیشن سینمایی «یوز» به کارگردانی رضا ارژنگی و تهیه‌کنندگی احسان کاوه، تنها دو ماه پس از ورود به چرخه اکران، با عبور از مرز فروش ۶۹ میلیارد تومان، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد.

«یوز» با پشت سر گذاشتن دو عنوان موفق «ببعی قهرمان» و «بچه زرنگ» که به ترتیب حدود ۶۸ و ۶۳ میلیارد تومان در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ فروش داشتند، اکنون رکورددار جدید گیشه در حوزه انیمیشن ایرانی است و توجه مخاطبان خانواده‌محور را به شکلی کم‌سابقه به سالن‌ها کشانده است.

همزمان با ثبت این رکورد تازه، پوستر جدید انیمیشن «یوز» با طراحی سیروان مهدوی نیز منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای میان علاقه‌مندان سینما و انیمیشن پیدا کرد.

این انیمیشن پیش‌تر در روز جهانی کودک با طرح نیم‌بها روی پرده رفت و توانست با ثبت ۴۸ سانس فوق‌العاده، فروش ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان و جذب ۷۰ هزار تماشاگر، عنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز تاریخ سینمای ایران برای یک فیلم کودک را نیز کسب کند؛ موفقیتی که «یوز» را به صدرنشین بلامنازع گیشه روزانه تبدیل کرد.

«یوز» که محصول مشترک مرکز انیمیشن سوره و ویستامدیا با حمایت بانک صادرات ایران است، داستانی ماجراجویانه از تلاش یک یوزپلنگ ایرانی برای بازگشت به سرزمین مادری‌اش روایت می‌کند. این انیمیشن توسط پخش بهمن سبز، در سینماهای سراسر کشور همچنان در حال اکران و جذب مخاطب است.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات