برد برد، کارگردان انیمیشن محبوب «Ratatouille»، اعلام کرد علاقهای به ساخت دنبالهای برای این فیلم ندارد؛ حتی با وجود اینکه پیکسار طی سالهای اخیر چند بار به شکل غیررسمی امکان ساخت «Ratatouille 2» را مطرح کرده است.
برد در گفتوگویی با Collider گفت مدیران پیکسار گاهی با شوخیهایی که «کمی هم جدی» بودهاند، واکنش او را نسبت به ایده دنباله میسنجیدند، اما پاسخ او همیشه یکسان بوده است:
«نه. ما آن داستان را گفتیم.»
او توضیح داد که موفقیت یک فیلم معمولاً باعث میشود بلافاصله صحبت از ساخت قسمت بعدی مطرح شود، اما از نظر او همه داستانها لزوماً به دنباله نیاز ندارند. برد حتی به فیلم «The Iron Giant» اشاره کرد و گفت با وجود اینکه آن اثر بعدها محبوب شد، از نگاه او داستانش کامل روایت شده و ادامه دادن آن منطقی نیست.
انیمیشن «Ratatouille» که در سال ۲۰۰۷ اکران شد، داستان موشی به نام رِمی را روایت میکند که رویای تبدیل شدن به یک سرآشپز در پاریس را دنبال میکند. این فیلم با فروش جهانی حدود ۶۲۳ میلیون دلار به یکی از موفقترین آثار پیکسار در آن سال تبدیل شد و چندین نامزدی اسکار از جمله برای فیلمنامه اورجینال و موسیقی متن دریافت کرد.
در هفتههای اخیر، پتن اسوالت، صداپیشه رِمی، گفته بود در صورتی که برد ایدهای برای ادامه داستان داشته باشد، با ساخت دنباله موافق است. او تأکید کرده بود که نمیخواهد دنباله صرفاً به شکل «مهندسیشده» ساخته شود و باید ایدهای طبیعی و قانعکننده پشت آن باشد.
با این حال، با موضع فعلی برد، به نظر میرسد ساخت «Ratatouille 2» فعلاً در برنامه نیست.
در حال حاضر برد روی پروژههای دیگری کار میکند؛ از جمله توسعه «The Incredibles 3» برای پیکسار. همچنین جدیدترین فیلم او با عنوان «Ray Gunn»، یک انیمیشن نوآر تولید Skydance Animation است که قرار است امسال از نتفلیکس منتشر شود. برد گفته این پروژه را عمداً خارج از پیکسار ساخته تا اثری با حالوهوایی «کمی بالغتر» خلق کند.