لیلو و استیچ و ماموریت غیرممکن آماده تسخیر گیشه

بهنظر میرسد آخر هفته روز یادبود (Memorial Day) امسال، تبدیل به یکی از پرهیاهوترین و پرفروشترین آخر هفتههای سینمایی چند سال اخیر در گیشه آمریکا شود. طبق پیشبینیهای اولیه، دو فیلم پرانتظار «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) محصول دیزنی و «ماموریت غیرممکن: پایان نهایی» (Mission: Impossible – The Final Reckoning) با بازی تام کروز (Tom Cruise) به احتمال زیاد رکوردهای تازهای را در گیشه ثبت خواهند کرد.
طبق گزارش مؤسسه کواروم (Quorum) که شش هفته پیش از اکران منتشر شده، فیلم لایو اکشن «لیلو و استیچ» احتمالاً با افتتاحیهای بالای ۱۰۰ میلیون دلار طی سه روز به سینماها وارد میشود. همچنین قسمت هشتم از مجموعه «ماموریت غیرممکن» نیز در مسیر ثبت پرفروشترین افتتاحیه در تاریخ این فرنچایز است؛ حتی بیشتر از رکورد ۶۱ میلیون دلاری «ماموریت غیرممکن: فالاوت» (Mission: Impossible – Fallout) در سال ۲۰۱۸.
استقبال بیشتر از رقبای مارولی
در حالیکه فیلم مارولی «رعدآساها» (Thunderbolts*) هنوز کمپین تبلیغاتی گستردهای راه نینداخته، آمار آگاهی عمومی از دو فیلم «لیلو و استیچ» (۶۲) و «ماموریت غیرممکن ۸» (۵۹) بهمراتب بالاتر از «رعدآساها» (۳۷) است. همچنین ۵۰ درصد مخاطبانی که قصد تماشای این دو فیلم را دارند، ترجیح میدهند آنها را در سینما ببینند، در حالیکه این عدد برای «رعدآساها» تنها ۴۲ درصد است.
جالب است بدانید تریلر فیلم «لیلو و استیچ» به دومین تریلر پربازدید لایو اکشن دیزنی تبدیل شده و بیش از ۱۵۸ میلیون بار دیده شده است. از سوی دیگر، انتظار میرود هیجان برای «ماموریت غیرممکن: پایان نهایی» پس از نمایش جهانی در لندن و حضور در جشنواره کن افزایش بیشتری پیدا کند.
بازگشت پرقدرت آخر هفته یادبود
در مقایسه با سال گذشته که فیلمهای «فیوریزا» و «گارفیلد» مجموعاً تنها ۱۳۲ میلیون دلار فروش داشتند، پیشبینیها نشان میدهد امسال، بازار با قدرت باز خواهد گشت. اگر این روند ادامه یابد، شاید شاهد شکستن رکورد سال ۲۰۱۳ باشیم؛ زمانی که فیلمهایی چون «سریع و خشن ۶» (Fast & Furious 6) و «خماری ۳» (The Hangover Part III) باعث ثبت مجموع فروش ۳۱۴ میلیون دلاری در یک آخر هفته شدند.