آمریکانا با وجود فروش کم سودآور است

با وجود فروش افتتاحیه بسیار پایین ۵۰۰ هزار دلاری، گزارشهای مالی نشان میدهد که فیلم «آمریکانا» با بازی سیدنی سوئینی به لطف هزینههای پایین خرید و توزیع و همچنین پیشفروش خارجی، برای استودیو لاینزگیت سودآور خواهد بود.
فیلم جدید سیدنی سوئینی (Sydney Sweeney)، «آمریکانا» (Americana)، که این آخر هفته با فروش تنها ۵۰۰ هزار دلار اکران خود را آغاز کرد و در نگاه اول یک شکست تجاری به نظر میرسد، در واقع یک پروژه سودآور برای استودیوی سازنده آن است. تحلیلهای مالی نشان میدهد که اعداد گیشه، تمام داستان را روایت نمیکنند.
اقتصاد یک فیلم مستقل
بر اساس گزارشها، استودیو لاینزگیت (Lionsgate) این فیلم را تنها با قیمت ۳ میلیون دلار خریداری کرده است. ۶۰ درصد از این مبلغ، پیش از اکران و از طریق پیشفروش حقوق خارجی فیلم تأمین شده بود. علاوه بر این، بودجه بازاریابی ترکیبی برای اکران سینمایی و عرضه دیجیتالی (PVOD) نیز کمتر از ۳ میلیون دلار بوده است.
با پیشبینی فروش داخلی حدود ۱.۵ میلیون دلار و درآمدهای آتی از پلتفرمهای دیجیتال و استریم، این فیلم در نهایت برای استودیو سود به همراه خواهد داشت. این استراتژی نشان میدهد که هدف اصلی از اکران سینمایی، نه کسب سود از گیشه، بلکه ایجاد آگاهی برای عرضه دیجیتالی پرسودتر آن بوده است.
یک گام استراتژیک برای سوئینی
این فیلم برای سیدنی سوئینی نیز یک حرکت استراتژیک محسوب میشود. او در حالی که با حواشی اخیرش در مرکز توجه قرار دارد، با این فیلم حضور خود را روی پرده سینما حفظ میکند و خود را برای اکران سه فیلم بزرگترش در ادامه سال آماده میکند. از جمله پروژههای آینده او میتوان به تریلر بقای «ادن» (Eden) به کارگردانی ران هاوارد، فیلم زندگینامهای «کریستی» (Christy) و فیلم «خدمتکار» (The Housemaid) اشاره کرد.
FandomWire