پاراج
به بالا نگاه نکن
به بالا نگاه نکن
به بالا نگاه نکن

فیلم به بالا نگاه نکن (Don’t Look Up 2021)

9.2/10

5 نفر
دیدگاه: 0
imdb sign

7.2/10

601.9هزار نفر
metacritic sign49%
rotten tomatoes sign78%

داستان فیلم به بالا نگاه نکن

در فیلم به بالا نگاه نکن با ستاره‌شناس جوانی همراه می‌شویم که به صورت تصادفی ستاره دنباله‌داری را در فضا شناسایی می‌کند. اما هنگامی که او با خوشحالی، کشف جدید خود را به دوستان و استادش خبر می‌دهد، حقیقت تلخی برملا می‌شود! استاد او متوجه می‌شود که این ستاره در راستای مسیر زمین است و بعد از شش ماه و دو هفته به زمین برخورد خواهد کرد؛ برخوردی که منجر به نابودی زمین خواهد شد. آن دو سعی بر این دارند تا این هشدار را به گوش مردم جهان برسانند اما تنها با تمسخر دیگران مواجه می‌شوند تا اینکه...

مطالعه بیشتر

جوایز:

4 جشنواره کاندید شده است.

تریلر رسمی فیلم به بالا نگاه نکن

تریلر رسمی فیلم به بالا نگاه نکن

بازیگران فیلم به بالا نگاه نکن

لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو دیکاپریو در نقش Dr. Randall Mindy

جنیفر لارنس

جنیفر لارنس در نقش Kate Dibiasky

مریل استریپ

مریل استریپ در نقش President Orlean

کیت بلانشت

کیت بلانشت در نقش Brie Evantee

راب  مورگان

راب مورگان در نقش Dr. Teddy Oglethorpe

جونا هیل

جونا هیل در نقش Jason Orlean

مارک رایلنس

مارک رایلنس در نقش Peter Isherwell

تایلر  پری

تایلر پری در نقش Jack Bremmer

تیموتی  شالامی

تیموتی شالامی در نقش Yule

ران  پرلمن

ران پرلمن در نقش Benedict Drask

آریانا گرانده

آریانا گرانده در نقش Riley Bina

کید کادی

کید کادی در نقش DJ Chello (as Scott Mescudi)

هیمش  پاتل

هیمش پاتل در نقش Phillip

ملانی  لینسکی

ملانی لینسکی در نقش June Mindy

مایکل  چکلیس

مایکل چکلیس در نقش Dan Pawketty

تومر سیسلی

تومر سیسلی در نقش Adul Grelio

پل گیلفویل

پل گیلفویل در نقش General Themes

رابرت جوی

رابرت جوی در نقش Congressman Tenant

جک  آلبرتس

جک آلبرتس در نقش Oliver

هتین  پارک

هتین پارک در نقش Dr. Calder

رنا  مالیشفسکی

رنا مالیشفسکی در نقش Anchor Reporting on Conlon

لیو شرایبر

لیو شرایبر در نقش Bash Narrator

رافائل سیلوا

رافائل سیلوا در نقش NASA Scientist

میرا  ماهونی گراس

میرا ماهونی گراس در نقش Isherwell Child Aide


عوامل فیلم به بالا نگاه نکن
آدام مک کی

آدام مک کی

کارگردان
دام مک کی1

دام مک کی1

کارگردان
آدام مک کی

آدام مک کی

تهیه کننده
کوین  مسیک

کوین مسیک

تهیه کننده
ران  ساسکیند

ران ساسکیند

تهیه کننده
دام مک کی1

دام مک کی1

تهیه کننده
کوین  جی مسیک

کوین جی مسیک

تهیه کننده
آدام مک کی

آدام مک کی

نویسنده
دام مک کی1

دام مک کی1

نویسنده
نیکولاس بریتل

نیکولاس بریتل

موسیقی
لینوس  ساندگرن

لینوس ساندگرن

فیلم بردار
هانک کوروین

هانک کوروین

تدوین گر

جزئیات بیشتر
تاریخ انتشار
جمعه 3 دی 1400
کشور مبدا
آمریکا، کانادا
زبان
انگلیسی
بودجه
75,000,000 دلار (تخمینی)

باکس آفیس
فروش دنیا
791,863 دلار

درباره فیلم بالا رو نگاه نکن

به بالا نگاه نکن (Don’t Look Up) یک فیلم آمریکایی در ژانر آخرالزمانی، کمدی سیاه و علمی تخیلی محصول 2021 است. کارگردانی این اثر با آدام مک‌کی (Adam McKay) بود که داستان آن را نیز به کمک دیوید سیروتا (David Sirota) نوشته بود. به بالا نگاه نکن فیلم پر ستاره‌ای بود، اکرانی محدود داشت و در نتفلیکس قرار گرفت. اگرچه اجرای بازیگران این فیلم بسیار درخشان بود اما منتقدان نظرات مختلفی درباره آن داشتند. برخی فیلم را بسیار سطحی و برخی دیگر حاوی محتوای سنگین و عمیق خواندند. علیرغم همه این نظرات فیلم لقب یکی از 10 فیلم منتخب موسسه آمریکا را به خود اختصاص داد و نامزد 4 جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. به بالا نگاه نکن در نتفلیکس نیز دومین فیلم پربیننده شد.

کیت دیبیاسکی (جنیفر لارنس) یک دانشجوی فارغ التحصیل نجوم و استادش دکتر رندال میندی (لئوناردو دیکاپریو) کشف شگفت انگیزی درباره یک ستاره دنباله دار درحال گردش در منظومه شمسی می‌کنند. مشکل این‌جاست که این دنباله دار در مسیر برخورد مستقیم با زمین است. مشکل دیگر؟ به‌نظر مهم نمی‌آید. دادن خبر برخورد یک شهاب سنگ هم اندازه کوه اورست به زمین واقعا سخت به نظر می‌رسد. کیت و رندال با کمک دکتر اوگلتورپ (راب مورگان)،  تور رسانه ای را آغاز می کنند که آنها را به دفتر رئیس جمهور بیخیال اورلئان (مریل استریپ) پسر متفکر و رئیس ستاد او، جیسون (جونا هیل) می‌کشاند و همچنین آن‌ها را به دیلی ریپ، یک برنامه صبحگاهی شاد که توسط بری (کیت بلانشت) و جک (تایلر پری) میزبانی می‌شود، می‌برد. با وجود باقی ماندن تنها شش ماه تا برخورد این دنباله دار، مدیریت چرخه اخبار 24 ساعته و جلب توجه افراد مشتاق در رسانه های اجتماعی قبل از اینکه خیلی دیر شود، واقعا موضوع دیوانه کننده و عجیبی است - چه می‌شود اگر فقط مردم به بالا نگاه کنند؟

هنرپیشگان فیلم به بالا نگاه نکن

جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) بازیگر آمریکایی در نقش کیت دیبیاسکی و لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی در نقش دکتر راندال میندی به ایفای نقش می‌پردازند. در کنار آنها راب مورگان (Rob Morgan) بازیگر اهل آمریکا در نقش دکتر تدی اوگلتورپ، جونا هیل (Jonah Hill) بازیگر و فیلمساز آمریکایی در نقش جیسون اورلئان و مارک رایلنس (Mark Rylance) در نقش پیتر ایشرول حضور دارند.

لوگوی پاراج - معرفی فیلم، سریال، انیمه و انیمیشن
پاراج | معرفی فیلم، سریال، بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون
وبسایت "پاراج" یک منبع جامع و تخصصی در زمینه معرفی فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمه، انیمیشن، مستند و بازیگران سینما، تلویزیون و شبکه خانگی است. پاراج با داشتن یک پایگاه داده گسترده، اطلاعات کاملی از آثار سینمایی و تلویزیونی از جمله ژانر، سال تولید، کارگردان، بازیگران، جوایز، تصاویر، تریلرها، میزان فروش و امتیازات مخاطبان را فراهم می‌کند. علاوه بر این، نقدها و بررسی‌های کارشناسان و کاربران درباره هر اثر نیز در دسترس است، که به شما کمک می‌کند تا قبل از تماشای یک فیلم یا سریال، با دیدگاه‌های مختلف درباره آن آشنا شوید. پاراج همچنین بخشی ویژه برای معرفی بازیگران دارد، که در آن می‌توانید بیوگرافی، فیلم‌شناسی، عکس‌ها، ویدئوها و حواشی مرتبط با هر بازیگر را مشاهده کنید. در کنار همه این موارد جدول پخش هفتگی شبکه‌ها و لیست برگزیدگان جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز از دیگر خدمات می‌باشد. به‌روز رسانی مداوم، پاراج را به محلی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به دنیای سینما و تلویزیون که به دنبال اطلاعات دقیق و به‌روز درباره آثار محبوب و جدید هستند تبدیل کرده است. علاوه بر این، بخش‌های ویژه‌ای نیز برای اخبار و رویدادهای مهم دنیای سینما و تلویزیون در نظر گرفته شده است تا کاربران همواره در جریان آخرین تحولات باشند.
samandehi
خدمات ارایه شده در پاراج، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می‌باشد و هرگونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای پاراج، پیگرد قانونی دارد.