فیلم بالاترین تا پایین ترین (Highest 2 Lowest 2025)
فیلم بالاترین تا پایین ترین (Highest 2 Lowest 2025)

فیلم بالاترین تا پایین ترین (Highest 2 Lowest 2025)

R
بالای 18 سال
2 ساعت و 13 دقیقه
imdb logo
5.6/10 • 19.5K
metacritic logo
85%
rotten logo
73%
76%
امتیاز منتقدین
6 نقد
6 نقد
0 نقد
0 نقد
8.2
امتیاز کاربران سایت
4 نفر
4 نفر
0 نفر
0 نفر
؟
امتیاز شما
  • ژانر
  • کارگردان
    اسپایک لی
  • نویسندگان
    آکیرا کوروساوا، هیدئو اوگونی، ریوزو کیکوشیما
  • ستارگان
    دنزل واشینگتن، ایلفنش هادرا، اوبری جوزف
  • تاریخ انتشار
    جمعه 14 شهریور 1404
  • کشور مبدا
  • زبان
    انگلیسی
  • مدت زمان
    2 ساعت و 13 دقیقه
  • فروش دنیا
    1,500,000 دلار
  • فروش آمریکا و کانادا
    1,500,000 دلار

داستان فیلم بالاترین تا پایین ترین

در فیلم جنایی «بالاترین به پایین‌ترین»، به کارگردانی اسپایک لی، دنزل واشنگتن در نقش یک غول بانفوذ صنعت موسیقی ظاهر می‌شود که زندگی‌اش با یک توطئه باج‌گیری پیچیده، دستخوش آشوب می‌گردد. این فیلم که باز تفسیری مدرن از شاهکار آکیرا کوروساوا، «بهشت و دوزخ»، در خیابان‌های پرتنش نیویورک امروزی است، شخصیت اصلی را در یک دوراهی اخلاقی مرگبار قرار می‌دهد. او باید تصمیم بگیرد که آیا تسلیم خواسته‌های باج‌گیران شود و همه چیزش را به خطر بیندازد، یا راه دیگری را برای مقابله با این تهدید انتخاب کند؛ انتخابی که پیامدهای جبران‌ناپذیری برای او و اطرافیانش خواهد داشت. این فیلم تنش و معضلات اخلاقی را در هم می‌آمیزد.

76%
امتیاز منتقدین
6 نقد
6 نقد
0 نقد
0 نقد
8.2
امتیاز کاربران سایت
4 نفر
4 نفر
0 نفر
0 نفر
؟
امتیاز شما
76%
امتیاز منتقدین
6 نقد
6 نقد
0 نقد
0 نقد
80%
نوشته شده توسط Peter Bradshaw .31 شهریور 1404
«اسپایک لی» با این ماجراجویی تپنده نیویورکی، یک فیلم جسورانه، بی‌پروا و شهری ساخته است. این بازسازی از نوآر کلاسیک «بهشت و دوزخ» آکیرا کوروساوا، نبض فوق‌العاده‌ای از انرژی و زندگی دارد و با وقار ستاره‌اش، «دنزل واشنگتن»، روی پرده حرکت می‌کند. اگرچه بخشی از بدبینی و پیچیدگی فیلم اول از بین رفته، اما نسخه جدید همچنان جذابیت‌های خود را دارد. واشنگتن با اطمینان یک پادشاه، نقش دیوید کینگ، تهیه‌کننده اف...
83%
نوشته شده توسط Gregory Ellwood.29 شهریور 1404
انداختن توپ به دست «دنزل واشنگتن» در یک فیلم «اسپایک لی»، مانند دادن توپ به «مایکل جردن» در لحظات پایانی یک مسابقه قهرمانی است؛ آن‌ها خطا نمی‌کنند. در این فیلم، واشنگتن آنقدر از نقشش لذت می‌برد که تماشای او به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل می‌شود. این اقتباس وفادارانه از شاهکار ۱۹۶۳ کوروساوا، داستان یک غول موسیقی را روایت می‌کند که در یک دوراهی اخلاقی بزرگ گرفتار می‌شود. اگرچه فیلم با یک موسیقی متن بی...
80%
نوشته شده توسط Helen O’Hara.29 شهریور 1404
جدیدترین اثر «اسپایک لی» بیش از هر چیز، یک جشن است. او با اولین فیلمش در یک دهه اخیر که در زادگاهش ساخته شده، نیویورک و همکار قدیمی‌اش، «دنزل واشنگتن»، را ستایش می‌کند. او همچنین دین خود را به «آکیرا کوروساوا» با این بازسازی آزاد از نوآر کلاسیک او ادا می‌کند. با وجود تمام مخاطرات و لحظات ناامیدکننده این درام جنایی هیجان‌انگیز، فیلمساز در حال لذت بردن از کارش است. پرده اول فیلم بسیار پرتنش است و وا...
لیست‌های کاربران
معرفی فیلم بالاترین تا پایین ترین

فیلم بالاترین تا پایین‌ترین (Highest 2 Lowest 2025) از همان ابتدا با یک ترکیب درخشان توجه‌ها را به خود جلب کرد: اسپایک لی پشت دوربین، دنزل واشنگتن در نقش اول، و الهام‌گرفته از یک شاهکار کوروساوا. اما آنچه فیلم را از یک بازسازی صرف جدا می‌کند، بازتفسیر خلاقانه‌ای‌ست که نه‌تنها به اثر اصلی ادای احترام می‌کند، بلکه آن را در دل زندگی معاصر نیویورک، موسیقی هیپ‌هاپ و خشونت‌های طبقاتی امروز دوباره زنده می‌کند.

فیلم توسط A24 و Apple Studios با مشارکت کمپانی‌های Escape Artists و 40 Acres and a Mule Filmworks تولید شده است و نخستین همکاری اسپایک لی و دنزل واشنگتن پس از نفوذی (Inside Man 2006) به حساب می‌آید. اسپایک لی در این پروژه تنها به اقتباس ساده از فیلم بهشت و دوزخ (High and Low 1963) بسنده نکرده، بلکه داستان را با امضای خاص خود، یعنی ترکیبی از خشم، عدالت اجتماعی و زیبایی‌شناسی شهری بازآفرینی کرده است.

در گروه بازیگران فیلم بالاترین تا پایین‌ترین، دنزل واشنگتن در نقش دیوید کینگ، غول صنعت موسیقی، بازگشتی پرقدرت دارد. واشنگتن که پیش‌تر در فیلم‌هایی مانند روز تعلیم، مالکوم ایکس، افتخار و رومن جی. اسرائیل نقش‌های پرتنش و پیچیده‌ای ایفا کرده، این‌بار نیز شخصیت مردی درگیر بین قدرت، اصول و بی‌عدالتی را مجسم می‌کند. همراه او، جفری رایت در نقش پل کریستوفر ظاهر می‌شود؛ بازیگری که برای اجراهایش در فرشتگان در آمریکا، داستان آمریکایی، و سریال وست‌ورلد تحسین‌های فراوانی دریافت کرده است.

در طراحی تولید، اسپایک لی از کلکسیون شخصی خود شامل آثار هنرمندانی مانند ژان-میشل باسکیا، کهینده وایلی و دبورا رابرتز استفاده کرده تا فضای بصری فیلم را با هویتی عمیقاً شخصی و فرهنگی غنی کند. فضای شهری نیویورک، نه‌فقط پس‌زمینه‌ای بصری، بلکه شخصیت سومی در روایت است؛ زنده، شلوغ، پرشور و در عین حال بی‌رحم. شیمی بین واشنگتن و رایت، بازی ظریف رپرها در نقش‌هایی واقعی، و کنترل کارگردان بر لحن داستانی همه دست به دست هم داده‌اند تا اثری خلق شود که نه‌تنها بازگشت به یک کلاسیک، بلکه گفت‌وگویی بین دو نسل فیلمسازی و دو فرهنگ سینمایی (ژاپنی و آمریکایی) باشد.