80%
نوشته شده توسط Ed Power.26 مرداد 1404
جنگ جهانی اول در این فیلم، به یک سمفونی از گل، اضطراب نوجوانی و زیبایی وحشتناک تبدیل شده است. این بازگویی آلمانیزبان از رمان کلاسیک اریش ماریا رمارک، پیامی مشابه اقتباسهای قبلی دارد، اما کارگردان، ادوارد برگر، ارزشهای تولیدی مدرنی به آن اضافه کرده که حسی شبیه به یک بازی ویدیویی بسیار استیلیزه شده را القا میکند. این فیلم یک همزاد آلمانی برای فیلم «۱۹۱۷» سم مندس است که به همان اندازه، وحشت را ب...
75%
نوشته شده توسط Roger Moore.10 مرداد 1404
شاید در ابتدا به نظر نرسد که نیازی به ساخت نسخه دیگری از این رمان کلاسیک ضد جنگ باشد، به خصوص با وجود فیلمهای اخیر در مورد جنگ جهانی اول. با این حال، این اقتباس جدید با افزودن دیدگاههای جدید، خود را توجیه میکند. کارگردان، ادوارد برگر، به درستی مذاکرات آتشبس و اولین جرقههای دروغ بزرگ «خنجر از پشت» را به داستان اضافه کرده است. این نگاه به دسیسههای سیاسی، لایه جدیدی به داستان آشنای سربازان در ج...
75%
نوشته شده توسط Katie Rife.22 مرداد 1404
این یک نسخه خوشساخت اما قابل انتظار از داستانی است که تأثیراتش در طول دههها در سینما دیده شده است. این اقتباس جدید، چیز زیادی به مجموعه آثار ضد جنگ اضافه نمیکند، جز چند تصویر کاملاً زیبا و تکاندهنده. کارگردان و فیلمبردار، بر روی رنگ تمرکز کردهاند و پالت رنگی فیلم از خاک خشک تا دود سیاه، با لکههایی از خون قرمز و آتش نارنجی، متغیر است. فیلم به خوبی حس سرما و رطوبت بیامان جبهه غرب را منتقل می...
70%
نوشته شده توسط John DeFore.19 مرداد 1404
این اقتباس جدید از یک رمان کلاسیک، یک فیلم ماهرانه و خوشساخت است که تجربهای غریزی از جنگ را ارائه میدهد. با این حال، این سوال باقی میماند که آیا بازگویی این داستانها، هرچقدر هم که خوشساخت باشند، هنوز ارزشی دارد یا خیر. فیلم پر از لحظات زیبایی بصری وهمآور است و یک حس زیباییشناختی را بر وحشتهای بیمعنی جنگ تحمیل میکند. افتتاحیه فیلم نیز به شکلی موجز، پیام داستان را خلاصه میکند: سربازان جو...
جدیدترین عنوان هابیشتر