صعود تاریخی نتفلیکس در ردهبندی نیلسن

نتفلیکس با موفقیت سریالهایی چون «بازی مرکب»، برای اولین بار به جمع سه توزیعکننده برتر رسانهای در گزارش نیلسن پیوست و سهم خود را به ۸.۳٪ رساند.
یک دستاورد بزرگ برای نتفلیکس
«نتفلیکس» (Netflix) در گزارش ماه ژوئن ۲۰۲۵ (خرداد/تیر ۱۴۰۴) شرکت «نیلسن» (Nielsen) به یک موفقیت تاریخی دست یافت. این شرکت برای اولین بار توانست در گزارش «سنجش توزیعکنندگان رسانه»، که تمام پلتفرمهای یک شرکت را با هم مقایسه میکند، به جمع سه شرکت برتر راه پیدا کند.
عامل موفقیت: برنامههای جدید و پربیننده
این صعود به لطف عملکرد قدرتمند محتواهای جدید این سرویس، به ویژه فصل پایانی سریال محبوب «بازی مرکب» (Squid Game)، فصل سوم «جینی و جورجیا» (Ginny & Georgia) و فیلم «شکارچیان اهریمن کیپاپ» (KPop Demon Hunters) ممکن شد. نتفلیکس با این عناوین توانست ۸.۳٪ از کل زمان تماشای مخاطبان آمریکایی را به خود اختصاص دهد.
رقبای اصلی در جدول
با این حال، «یوتیوب» (YouTube) با کسب سهم رکوردشکن ۱۲.۸٪، همچنان با اقتدار در صدر جدول قرار دارد. «دیزنی» (Disney) نیز با ۱۰٪ سهم، که عمدتاً مدیون پخش فینالهای NBA از شبکه «ایبیسی» (ABC) بود، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
افول تلویزیون سنتی
این گزارش در حالی منتشر میشود که دادههای دیگر نیلسن نشان میدهد سهم تلویزیونهای سنتی (پخش زنده) به پایینترین سطح تاریخی خود یعنی ۱۸.۵٪ رسیده است، که نشاندهنده تغییر الگوی مصرف رسانهای مخاطبان به سمت پلتفرمهای دیجیتال است.
منبع: Nielsen