بازگشت جانی دپ با یک فیلم فاجعهبار

جدیدترین تلاش جانی دپ (Johnny Depp) برای بازگشت به کانون توجه، این بار از پشت دوربین، با شکست سختی از سوی منتقدان مواجه شده است. فیلم جدید او در مقام کارگردان با نام کامل «مودیلیانی: سه روز روی بال جنون» (Modìgliani: Three Days on the Wing of Madness) که به اختصار «مودی» (Modi) نامیده میشود، با نقدهای بسیار ضعیفی روبرو شده است. این فیلم در وبسایت متاکریتیک (Metacritic) بر اساس نظر چهار منتقد، امتیاز ناامیدکننده ۲۹ از ۱۰۰ را کسب کرده که بیانگر «نقدهای عموماً نامطلوب» است. یکی از منتقدان در راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) آن را «بستهبندیای به طرز عجیبی بیروح» توصیف کرده و نشریه کلایدر (Collider) آن را یک «افتضاح خستهکننده و پرمدعا» و یکی از بدترین فیلمهای سال خوانده است.
پروژهای پر از ریسک و هرجومرج
این درام زندگینامهای که به بخشی از زندگی آمدئو مودیلیانی (Amedeo Modigliani)، هنرمند ایتالیایی در پاریس سال ۱۹۱۶ میپردازد، اولین پروژه بزرگ دپ پس از طوفان رسانهای و دادگاههای جنجالی با همسر سابقش، امبر هرد (Amber Heard)، است. به گفته ریکاردو اسکامارچو (Riccardo Scamarcio) که نقش اصلی را بازی میکند، «جانی عاشق ریسک است.» این فیلم که آل پاچینو (Al Pacino) نیز در آن حضور دارد، فضایی آشفته در پشت صحنه خود در بوداپست داشته که بازتابی از زندگی سوژه فیلم و مسیر غیرقابل پیشبینی خود دپ بوده است.
آینده نامشخص در هالیوود
با وجود اکران فیلم در بریتانیا از تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۴، «مودی» هنوز نتوانسته یک تاریخ اکران در آمریکا به دست آورد. این شکست انتقادی، سوالات جدیای را درباره آینده حرفهای دپ مطرح میکند؛ کسی که خود را پس از اتهامات مطرح شده، فردی «طرد شده، رها شده و کنسل شده» توصیف کرده است. حال باید دید آیا این قمار هنری به بازگشت او کمک میکند یا چالشی دیگر در مسیر حرفهای پر فراز و نشیب او خواهد بود.