«این فیلم من است»: جیمز کامرون با تکیه بر فروش ۲.۳ میلیارد دلاری، دهان منتقدان فنی را بست

انتشار: 23 آذر 1404 18:27
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
پاراج-
«این فیلم من است»: جیمز کامرون با تکیه بر فروش ۲.۳ میلیارد دلاری، دهان منتقدان فنی را بست

جیمز کامرون، کارگردان افسانه‌ای سینما که همواره به عنوان پیشگام تکنولوژی در هالیوود شناخته می‌شود، بار دیگر با اعتماد به نفسی مثال‌زدنی در برابر منتقدان ایستاده است. با نزدیک شدن به تاریخ اکران قسمت سوم مجموعه آواتار با عنوان «آواتار: آتش و خاکستر» (Avatar: Fire and Ash) در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵، بحث‌ها پیرامون استفاده از تکنولوژی «نرخ فریم بالا» (HFR) دوباره داغ شده است. کامرون که پیش‌تر در قسمت دوم نیز از این فناوری برای افزایش واقع‌گرایی تصاویر سه بعدی استفاده کرده بود، با نقدهایی روبرو شده که معتقدند این تکنولوژی حس سینمایی فیلم را تغییر می‌دهد.

کامرون در مصاحبه‌ای تازه با رسانه DiscussingFilm، با لحنی تند و صریح به این انتقادات پاسخ داد. او با اشاره به موفقیت تجاری خیره‌کننده قسمت قبلی، «راه آب»، گفت: «فکر می‌کنم ۲.۳ میلیارد دلار فروش نشان می‌دهد که شما ممکن است در این مورد اشتباه کنید.» اما استدلال کامرون تنها به اعداد و ارقام گیشه محدود نشد. او با تأکید بر حق مؤلف و دیدگاه هنری خود، جمله‌ای را بیان کرد که تیتر رسانه‌ها شد: «خب، این استدلال مبتنی بر قدرت و آمار است. اما استدلال هنری من این است: من اتفاقاً این تکنولوژی را دوست دارم و این فیلمِ من است.»

فناوری HFR که کامرون از آن دفاع می‌کند، فیلم‌ها را با نرخ ۴۸ فریم در ثانیه (به جای استاندارد ۲۴ فریم معمول) نمایش می‌دهد. این تکنولوژی باعث می‌شود تصاویر، به ویژه در صحنه‌های اکشن و سه بعدی، بسیار روان‌تر و واقع‌گرایانه‌تر به نظر برسند. کامرون معتقد است که این ابزار برای حفظ غوطه‌وری مخاطب در دنیای پاندورا ضروری است. با وجود اینکه برخی سینماروهای سنتی هنوز با ظاهر «بیش از حد واقعی» این تصاویر کنار نیامده‌اند، کامرون اصرار دارد که آینده سینمای سه‌بعدی در گرو همین پیشرفت‌هاست. او ثابت کرده است که ترسی از شنا کردن خلاف جهت جریان آب ندارد و آمار فروش فیلم‌هایش نیز همواره حامی ریسک‌های بزرگ او بوده‌اند.

FandomWire / DiscussingFilm

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات