«فرانکشتاین» ناجی جیکوب الوردی شد؛ از خوابیدن در ماشین تا تشویق ایستاده در ونیز

انتشار: 25 آبان 1404 16:35
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
پاراج-
«فرانکشتاین» ناجی جیکوب الوردی شد؛ از خوابیدن در ماشین تا تشویق ایستاده در ونیز

جیکوب الوردی، ستاره‌ی استرالیایی که زمانی به دلیل بی‌پولی در ماشینش در لس‌آنجلس زندگی می‌کرد، اکنون با ایفای نقش «مخلوق» در فیلم «فرانکشتاین» (Frankenstein) به قله‌ی موفقیت رسیده است. او در مصاحبه‌ای احساسی فاش کرد که پیش از پیوستن به پروژه‌ی گیرمو دل‌تورو، قصد داشت بازیگری را برای همیشه کنار بگذارد.

در پادکست «جوایز چتر» هالیوود ریپورتر که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۴ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۵) منتشر شد، الوردی از لحظه‌ی جادویی خود در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۵ گفت. جایی که پس از نمایش فیلم، با تشویق ایستاده‌ی ۱۵ دقیقه‌ای تماشاگران روبرو شد و در کنار پدر و مادرش به گریه افتاد. او گفت: «وقتی فیلم تمام شد، حس کردم چیزی در میان دنده‌هایم آزاد شد... وقتی [در ونیز] به اطرافم نگاه کردم، فهمیدم دقیقاً در جایی هستم که تمام عمر قرار بود باشم.»

مسیر رسیدن به این نقطه برای الوردی هموار نبوده است. او که با سه‌گانه‌ی کمدی-رمانتیک «غرفه بوسه» (The Kissing Booth) در نتفلیکس به شهرت رسید، بارها از آن مجموعه به عنوان «مسخره» یاد کرده و گفته بود که احساس می‌کرد در آن نقش‌ها زندانی شده است. حتی پس از موفقیت در سریال «سرخوشی» (Euphoria) و فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مثل «پریسیلا» (در نقش الویس پریسلی) و «سالت‌برن»، او به نقطه‌ی فروپاشی رسیده بود.

الوردی به لس‌آنجلس تایمز گفت: «می‌خواستم پنهان شوم. مستأصل بودم که نوعی نرمال بودن پیدا کنم.» اما پیشنهاد بازی در نقش هیولای فرانکشتاین، که پس از انصراف اندرو گارفیلد به او رسید، همه چیز را تغییر داد. دل‌تورو با دیدن بازی او در «سالت‌برن» و معصومیت نهفته در چشمانش، مطمئن بود که او بهترین گزینه برای نمایش رنج و انسانیت این موجود است.

این فیلم که اکنون در نتفلیکس در دسترس است، با امتیاز ۸۵٪ منتقدان و ۹۵٪ تماشاگران، نه تنها بهترین نمره‌ی کارنامه‌ی دل‌تورو را ثبت کرده، بلکه ثابت کرد الوردی یک بازیگر متد و جدی در سطح جهانی است.

رسانه هالیوود ریپورتر

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات