پایان جنگ استودیوها و آغاز شمارش معکوس؛ «مخمصه ۲» با اتحاد غولهای هالیوود در سال ۲۰۲۶ کلید میخورد
پس از ماهها گمانهزنی و جنگهای پشتپرده بر سر حقوق ساخت یکی از موردانتظارترین دنبالههای تاریخ سینما، سرانجام مسیر تولید پروژه عظیم Heat 2 هموار شد. مایکل مان، کارگردان مولف سینمای جنایی، پس از جدایی پرحاشیه از کمپانی برادران وارنر در آگوست ۲۰۲۵، اکنون خانه جدیدی در آمازون امجیام (Amazon MGM) و زیرشاخه یونایتد آرتیستس (United Artists) یافته است. جری بروکهایمر، تهیهکننده افسانهای هالیوود، با تایید رسمی تاریخ آغاز فیلمبرداری در آگوست ۲۰۲۶ (مرداد ۱۴۰۵)، به تمام شایعات پایان داد و پنجره اکران فیلم را برای سال ۲۰۲۷ ترسیم کرد.
معماری مالی و انتقال قدرت استودیویی جدایی این پروژه از برادران وارنر ریشه در اختلافات عمیق بودجهای داشت. گزارشهای مالی حاکی از آن است که مایکل مان برای به تصویر کشیدن گسترهی جهانی رمان خود (که از شیکاگو تا پاراگوئه و آسیای شرقی را در بر میگیرد) خواستار بودجهای فراتر از ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، در حالی که وارنر حاضر به پرداخت رقمی بیش از ۱۳۵ میلیون دلار نبود. ورود آمازون به این معادله، نهتنها مشکل نقدینگی را حل کرده، بلکه نشاندهنده استراتژی تهاجمی این پلتفرم برای تصاحب باکسآفیس سینماها با عناوین "پروستیژ" است. این فیلم قرار است به صورت انحصاری و گسترده در سینماها اکران شود و خبری از پخش مستقیم در استریمینگ نخواهد بود؛ تصمیمی که بر رویداد بودن (Event Movie) این اثر تاکید دارد.
لجستیک تولید و استراتژی کستینگ برنامه تولیدی فیلم شامل یک دوره فیلمبرداری ۷۷ روزه در لسآنجلس است که از مشوقهای مالیاتی ایالت کالیفرنیا بهره میبرد، اما بخش قابلتوجهی از بودجه صرف لوکیشنهای بینالمللی خواهد شد. از منظر انتخاب بازیگر، تایید حضور لئوناردو دیکاپریو و کریستین بیل، وزن تجاری پروژه را به سطح بلاکباسترهای مارول رسانده است. حضور دیکاپریو که جری بروکهایمر از او به عنوان "عنصر کلیدی" یاد کرده، میتواند تضمینکننده فروش جهانی فیلم باشد. همچنین، شایعاتی مبنی بر پیشنهاد نقش "نیل مککالی جوان" به استیون گراهام شنیده میشود که تغییری استراتژیک نسبت به گزینههای قبلی (مانند آدام درایور) محسوب میشود.
فناوری و رویکرد بصری مایکل مان در تصمیمی که با استقبال منتقدان فنی مواجه شده، استفاده از فناوریهای دیجیتال "جوانسازی" (De-aging) را رد کرده است. در عوض، تیم تولید از ترکیب گریم سنگین (Practical Makeup) و تکنیکهای نورپردازی خاص استفاده خواهد کرد تا بازیگران جدید بتوانند نقش نسخههای جوانتر آل پاچینو و رابرت دنیرو را ایفا کنند. این رویکرد، هزینههای سنگین CGI را کاهش داده و بودجه را به سمت خلق صحنههای اکشن میدانی (که امضای کار مان است) هدایت میکند. با توجه به مقیاس پروژه و پیچیدگیهای لجستیکی فیلمبرداری در سه قاره، سال ۲۰۲۶ سالی سرنوشتساز برای مایکل مان خواهد بود تا ثابت کند سینمای جنایی بزرگمقیاس هنوز نمرده است.
