کمپین تبلیغاتی فیلم الکتریک استیت در نتفلیکس

انتشار: 24 اسفند 1403 23:27
مطالعه : 3 دقیقه
پاراج-

فیلم علمی‌تخیلی جدید برادران روسو، الکتریک استیت، حالا در نتفلیکس در دسترس است و کمپین تبلیغاتی آن نیز به اندازه خود فیلم، خلاقانه و هیجان‌انگیز طراحی شده است. این فیلم که ترکیبی از فضای آینده‌نگرانه و نوستالژی دهه ۹۰ میلادی را ارائه می‌دهد، با بودجه‌ای ۳۲۰ میلیون دلاری ساخته شده و نتفلیکس تلاش زیادی کرده تا بیشترین توجه ممکن را به آن جلب کند.

داستان فیلم

داستان در سال ۱۹۹۴ و پس از یک جنگ جهانی سوم رخ می‌دهد، جنگی که توسط روبات‌های تحت ستم به راه افتاده و شکست خورده است. میلی بابی براون در نقش نوجوانی به نام میشل ظاهر می‌شود که بعد از مرگ خانواده‌اش سرگردان شده است. ناگهان یک روبات به نام کازمو، که ظاهری شبیه به شخصیت‌های کارتونی دارد، به سراغش می‌آید و خبر می‌دهد که برادرش زنده است و در خطر قرار دارد. او در این سفر همراه با یک قاچاقچی باهوش به نام کیتس (با بازی کریس پرت) و یک روبات دیگر به نام هرمن (آنتونی مکی) سعی می‌کند حقیقت این دنیای پسا‌آخرالزمانی را کشف کند.

تبلیغات خلاقانه

نتفلیکس برای تبلیغ این فیلم از روش‌های مختلفی بهره برده است، از جمله رونمایی از تریلر فیلم در بازی NFL کریسمس، تبلیغات در WWE Monday Night RAW و حضور در جوایز SAG، جایی که میلی بابی براون یکی از جوایز را اهدا کرد.

اما بخش جذاب این کمپین، استفاده از روبات‌های واقعی است. در همکاری با UCLA و شرکت VTProDesign، نتفلیکس دو نوع روبات واقعی را طراحی کرد که شخصیت‌های فیلم را در دنیای واقعی زنده کنند.

حضور روبات‌ها در دنیای واقعی

در مراسم افتتاحیه فیلم در لس‌آنجلس، روبات کید کازمو روی فرش قرمز راه رفت. این روبات، که از کارتون‌های دهه ۹۰ الهام گرفته شده، کاملاً متحرک است و با کنترل از راه دور تا فاصله یک کیلومتری قابل هدایت است. او حتی در مهمانی پس از اکران، با مهمانان رقصید!

علاوه بر کازمو، دو روبات تبلیغاتی به نام بیلبات (برت و لوییز) نیز در این کمپین حضور داشتند. این روبات‌های ۶ فوتی و ۷۵۰ پوندی، مانند بیلبوردهای متحرک عمل کرده و ویدیوها و گرافیک‌های سفارشی نمایش می‌دهند. در یکی از شوخی‌هایشان در مراسم فرش قرمز، بیلبات برت ادعا کرد که مدیر برنامه جدیدی پیدا کرده و لوییز پرسید: CAA یا UTA؟ و برت جواب داد: USB!

بازی موبایل اختصاصی

نتفلیکس همچنین یک بازی موبایل به نام الکتریک استیت: کید کازمو طراحی کرده که داستانی پیش از وقایع فیلم را روایت می‌کند. این بازی که ترکیبی از پازل و داستان‌سرایی احساسی است، از ۱۸ مارس برای کاربران نتفلیکس روی iOS و اندروید در دسترس خواهد بود.

بازآفرینی نوستالژی دهه ۹۰

برای هماهنگی با فضای فیلم، تیم بازاریابی نتفلیکس و AGBO تصاویری از تبلیغات معروف دهه ۹۰ را با حضور روبات‌های فیلم بازسازی کردند. شخصیت‌هایی مثل مستر پینات (Mr. Peanut)، رادیوشک، وییتیز و گات میلک همگی به شیوه‌ای تازه و متناسب با دنیای فیلم بازطراحی شدند.

نظرات کاربران
profile imageارتینجمعه 22 فروردین 1404 ساعت 20:45

عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییی

پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات
    کمپین تبلیغاتی فیلم الکتریک استیت در نتفلیکس - پاراج