چالشهای اقتباس سینمایی از بازی الدن رینگ

انتخاب الکس گارلند (Alex Garland) برای نویسندگی و کارگردانی فیلم «الدن رینگ (Elden Ring)» توسط شرکت ای۲۴ (A24)، بحثهای زیادی را در مورد چگونگی اقتباس از این بازی جهانباز و عظیم برانگیخته است. «الدن رینگ» بیشتر به خاطر القای یک حس و حال خاص شهرت دارد تا روایت یک داستان منسجم و واضح.
روایت منحصر به فرد الدن رینگ
برخلاف بازیهایی چون «اتومبیلدزدی بزرگ (Grand Theft Auto)» یا «آخرین ما (The Last Of Us)» که از کاتسینهای سینمایی برای روایت داستان استفاده میکنند، «الدن رینگ» و سری «دارک سولز (Dark Souls)» به سرنخهای محیطی، توضیحات آیتمها و تجربیات بازیکن برای انتقال داستان و مضامینی چون زوال، حرص و نگهداری امپراتوری در برابر فروپاشی، تکیه میکنند. بسیاری از طرفداران نگرانند که این ویژگی منحصر به فرد در اقتباس سینمایی از بین برود.
دیدگاه میازاکی و پتانسیل اقتباس
با این حال، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان افسانهای «الدن رینگ»، پیشتر در مصاحبهای با «گاردین» (The Guardian) نظر مثبتی نسبت به اقتباس سینمایی داشته است:
«من دلیلی برای رد کردن یک تفسیر یا اقتباس دیگر از الدن رینگ، مثلاً یک فیلم، نمیبینم. اما فکر نمیکنم خودم یا فرامسافتور (FromSoftware) دانش یا توانایی تولید چیزی در یک رسانه متفاوت را داشته باشیم. اینجاست که یک شریک بسیار قوی وارد عمل میشود.» الکس گارلند، کارگردان فیلمهایی چون «اکس ماکینا (Ex Machina)» و «نابودی (Annihilation)»، به عنوان این شریک قوی انتخاب شده و علاقهاش به بازیهای فرامسافتور میتواند نویدبخش یک اقتباس وفادار به حال و هوای بازی باشد، هرچند چالشهای زیادی پیش روی او قرار دارد.