ستاره اسکندری: تلاش زیادی برای دیده شدن فیلم «آن سوی حصارهای لاله‌زار» انجام شد

انتشار: 18 آذر 1404 18:09
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
پاراج-
ستاره اسکندری: تلاش زیادی برای دیده شدن فیلم «آن سوی حصارهای لاله‌زار» انجام شد

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «آن سوی حصارهای لاله‌زار» به کارگردانی آمین فیض‌آبادی و تهیه‌کنندگی ستاره اسکندری شامگاه دوشنبه، ۱۷ آذرماه، در پردیس سینمایی چارسو و با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد. این برنامه توسط گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار شد و با استقبال علاقه‌مندان به سینمای مستقل همراه بود.

ستاره اسکندری در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: «همه روزهای بسیار عجیبی را پشت سر گذاشته‌ایم و طبیعتاً سینما نیز از این روزها بی‌نصیب نماند. برای دیده شدن این فیلم تلاش زیادی انجام شد، خصوصاً که آمین فیض‌آبادی دوست داشت این اثر در کنار شما و دوستان هنرمند دیده شود.»

وی با اشاره به کمبود فیلم‌های شاعرانه در سینمای امروز ایران افزود: «در روزگار فیلم‌هایی با بودجه‌های کلان که از سینمای اصیل فاصله گرفته‌اند، گروه ما کنار هم جمع شد تا اثری ارائه دهد که سال‌هاست در سینمای ما گم شده: شعر، تصویر و ادبیات. ما نشان دادیم می‌توان یک تجربه بین‌رشته‌ای رقم زد و بخش هنری در کنار جریانات اجتماعی پیش‌آگاهی باشد و نشان دهیم که سینمای مستقل و شاعرانه هنوز زنده است.»

اسکندری ادامه داد: «بخش زیادی از سینما، تجربه احساساتی است که ما آن را به تصویر می‌کشیم. خوشحالم که این فیلم در بخش هنر و تجربه اکران می‌شود؛ به اعتقاد من این بخش همچنان پویا و زنده مانده است.»

آمین فیض‌آبادی، کارگردان فیلم، ضمن قدردانی از ستاره اسکندری، الهام کردا و سایر عوامل، گفت: «این فیلم بیانگر فرم کاری من است. من آهنگ‌سازم و با تصویر و صحنه کار می‌کنم؛ حتی در تولید موسیقی نیز به داستان نیاز دارم. در آثارم، همیشه هنرمندان حوزه‌های مختلف را دعوت به همکاری کرده‌ام؛ از موسیقی گرفته تا موزیک تئاتر و اپرا، می‌توان وجه بین‌رشته‌ای را مشاهده کرد.»

وی درباره اهمیت تاریخی و فرهنگی لاله‌زار گفت: «لاله‌زار دو لایه زندگی را در خود جای داده؛ لایه پایین پر از مغازه‌های الکتریکی و لایه بالایی شامل سالن‌های نمایش و سینماهای مخروبه است. این مکان برای من نمادی از تجربه‌های جمعی و تاریخ فرهنگی ماست.»

فیض‌آبادی درباره موسیقی فیلم توضیح داد: «موسیقی با اولین کوارتت بتهوون آغاز می‌شود و همزمان با تحول شخصیت دختر، به موسیقی ایرانی تبدیل می‌گردد. این تغییر از طریق ربع‌پرده‌ها انجام شده و نشان‌دهنده پیوند فرهنگ‌هاست.»

کارگردان در پایان گفت: «این فیلم را اثری مکان‌محور می‌نامم؛ لاله‌زار برای من همچون یک بدن جمعی و خاطره‌ای تاریخی است که هر لایه آن، لایه‌های متعددی را در خود جای داده و تجربه‌ای چندبعدی ارائه می‌دهد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات