فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، همزمان با سالروز شهادت سردار احمد کاظمی، روز جمعه ۱۹ دیماه با بلیت نیمبها در سینماهای سراسر کشور روی پرده میرود.
این فیلم که به تهیهکنندگی حبیب والینژاد و با مشارکت سازمان سینمایی سوره و مؤسسه تصویرشهر ساخته شده، نگاهی متفاوت به یکی از مقاطع کمتر روایتشده زندگی شهید احمد کاظمی دارد.
«احمد» به نویسندگی امیرعباس ربیعی و رضا محبی، روایتگر ۱۸ ساعت ابتدایی و حساس پس از زلزله ویرانگر بم است؛ ساعاتی که نقش شهید احمد کاظمی در مدیریت بحران و امدادرسانی، به شکلی انسانی و دراماتیک به تصویر کشیده میشود.
این فیلم تلاش میکند فارغ از روایتهای کلیشهای، تصویری ملموس و متفاوت از یک قهرمان ملی در مواجهه با بحران ارائه دهد.
در این اثر سینمایی، بازیگرانی چون:
تینو صالحی، توماج دانشبهزادی، ساره رشیدی، مهیار شاپوری، عباس جلیلزاده، عماد درویشی و جمعی دیگر از هنرمندان به ایفای نقش پرداختهاند.
اکران عمومی فیلم «احمد» که توسط پخش بهمنسبز انجام میشود، با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه بوده است. این فیلم در مدت دو هفته از آغاز اکران، موفق شده فروش خود را از مرز ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عبور دهد و بیش از ۵۰ هزار تماشاگر را به سالنهای سینما جذب کند.
«احمد» در حال حاضر عنوان پرفروشترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران در روزهای اخیر را در اختیار دارد و اکران آن همچنان در سینماهای کشور ادامه دارد.