پایان بازی مرکب و افول تب رسانهای آن

با وجود اینکه فصل پایانی «بازی مرکب» یکی از پربینندهترین برنامههای تاریخ نتفلیکس شد، یک تحلیل داده جدید نشان میدهد که توجه رسانهها و عموم مردم به این سریال نسبت به فصل اول، بیش از نصف کاهش یافته است.
کاهش چشمگیر توجهات
بر اساس یک تحلیل جدید از دادههای رسانهای، به نظر میرسد دوران اوج پدیده جهانی «بازی مرکب» (Squid Game) به پایان رسیده است. این سریال که فصل سوم و پایانی آن در ماه ژوئن امسال پخش شد، در ماه انتشار خود تنها ۵,۳۴۳ بار در رسانهها ذکر شده است. این رقم در مقایسه با ۱۱,۹۴۳ مقاله منتشر شده در اکتبر ۲۰۲۱، یعنی یک ماه پس از پخش فصل اول، کاهشی بیش از ۵۰ درصدی را نشان میدهد.
آمار چه میگویند؟
این تحلیل نشان میدهد که با وجود اینکه هر سه فصل سریال در زمان انتشار خود رکوردهای بیننده را شکستند، اما میزان کلی بازدید و ساعات تماشا با هر فصل به شدت کاهش یافته است. همچنین، جستجوی عبارت «بازی مرکب» در گوگل در زمان پخش فصل سوم، یک سوم کمتر از دوران اوج آن در فصل اول بوده است. کارشناسان دلیل این امر را «اشباع شدن» بازار و از بین رفتن تازگی سریال پس از سالها تبلیغات و همکاریهای تجاری گسترده میدانند.
با این حال، یک نکته جالب این است که پوشش رسانهای در «هفته انتشار» برای فصل سوم، بیشتر از دو فصل قبلی بوده که نشان میدهد طرفداران اصلی و سرسخت سریال تا پایان کاملاً درگیر داستان باقی ماندهاند، اما جذابیت عمومی آن کاهش یافته است. آینده این مجموعه اکنون به بازسازی انگلیسیزبان آن به کارگردانی دیوید فینچر بستگی دارد.
منبع: Forbes