الیو پیکسار بدترین افتتاحیه تاریخ این استودیو را ثبت کرد
در یک آخر هفته ناامیدکننده برای پیکسار، انیمیشن جدید این استودیو با عنوان «الیو»، بدترین فروش افتتاحیه را در تاریخ مدرن این شرکت به ثبت رساند. در همین حال، بازسازی لایواکشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» همچنان در صدر جدول فروش باقی ماند.
یک فاجعه برای پیکسار
انیمیشن «الیو» (Elio) محصول دیزنی و پیکسار با فروش تنها ۲۱ میلیون دلار در گیشه داخلی، در رتبه سوم قرار گرفت که بسیار پایینتر از پیشبینیهای ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلاری بود. این فیلم که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده، در سطح جهانی نیز تنها ۳۵ میلیون دلار فروش افتتاحیه داشت. این آمار حتی از افتتاحیه فیلم «المنتال» نیز ضعیفتر است. با این حال، استودیو امیدوار است که امتیاز "A" از تماشاگران در سینمااسکور و نقدهای مثبت به ماندگاری آن در گیشه کمک کند. این عملکرد ضعیف، چالشهای اخیر پیکسار (Pixar) در معرفی آثار اورجینال جدید را برجسته میکند.
صدرنشینان گیشه آخر هفته
فیلم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» (How to Train Your Dragon) با فروش ۳۷ میلیون دلاری در دومین هفته اکران خود، جایگاه اول را حفظ کرد. فیلم ترسناک «۲۸ سال بعد» (28 Years Later) با فروش ۳۰ میلیون دلاری، بهترین افتتاحیه را در مجموعه خود ثبت کرد و در رتبه دوم قرار گرفت. در رتبههای چهارم و پنجم نیز به ترتیب فیلمهای «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) با ۹.۵ میلیون دلار و «مأموریت: غیرممکن – حسابرسی نهایی» با ۶.۵۵ میلیون دلار قرار گرفتند.
