تحسین اسکار برای «هیچ انتخاب دیگری نیست» اما هالیوود همچنان «نه» میگوید
پارک چان-ووک، کارگردان مؤلف و شهیر کرهی جنوبی، در مصاحبهای جدید فاش کرد که با وجود تحسین جهانی و امتیاز کامل ۱۰۰٪ راتن تومیتوز برای فیلم جدیدش، «هیچ انتخاب دیگری نیست» (No Other Choice)، همچنان برای تأمین مالی پروژههای جاهطلبانهی بعدی خود در هالیوود با درهای بسته مواجه است. این کارگردان که با شاهکارهایی چون «اولدبوی» و «کنیز» شناخته میشود، میگوید که استودیوهای آمریکایی حتی فیلم جدیدش را نیز رد کرده بودند.
در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۴ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۵)، ددلاین گزارش داد که پارک چان-ووک، که در حال تبلیغ «هیچ انتخاب دیگری نیست» به عنوان نمایندهی رسمی کرهی جنوبی در اسکار ۲۰۲۶ است، از این چرخهی معیوب ابراز ناامیدی کرد. او فاش کرد که فیلم جدیدش (یک کمدی سیاه هیجانانگیز با بازی لی بیونگ-هان و سون یه-جین) در ابتدا به عنوان یک پروژهی آمریکایی به استودیوها ارائه شده بود، اما همگی آن را رد کردند. او به شوخی گفت: «در بخش تشکرهای ویژهی تیتراژ، نزدیک بود نام تمام استودیوهای آمریکایی که مرا رد کردند را بنویسم، اما این کار را نکردم.»
این کارگردان تأیید کرد که دو پروژهی آمریکایی بزرگ او همچنان در برزخ تولید گرفتارند، زیرا هالیوود حاضر به سرمایهگذاری روی آنها نیست. اولین پروژه، وسترن بسیار تاریک و خشنی به نام «راهزنان رتلکریک» (Brigands of Rattlecreek) است که فیلمنامهی آن توسط اس. کریگ زالر (کارگردان «تامهاوک استخوانی») نوشته شده است. این فیلم که نزدیک به یک دهه در دست توسعه است، زمانی در آمازون با بازی متیو مککانهی در حال ساخت بود، اما در نهایت متوقف شد. پروژهی دوم، یک اقتباس علمی-تخیلی دیستوپیایی به نام «اندام نسلکش» (Genocidal Organ) بر اساس رمانی از پراجکت ایتو است که به دلیل مقیاس بزرگش، نیازمند بودجهی هنگفتی است.
پارک چان-ووک میگوید که در حال حاضر هیچ فیلمنامهی کرهای جدیدی در دست ندارد و اولویت او ساخت این دو فیلم انگلیسیزبان است. این وضعیت، پارادوکس عجیبی را نشان میدهد: هالیوود از تحسین منتقدان و موفقیتهای جشنوارهای او استقبال میکند، اما حاضر نیست ریسک مالی پروژههای بزرگ او را بپذیرد. این تردید احتمالاً به عملکرد تجاری فیلم قبلی او در هالیوود، «استوکر» (Stoker) (۲۰۱۳)، بازمیگردد که با وجود تحسین منتقدان، در گیشه شکست خورد.
رسانه ددلاین (Deadline)
