میکی 17 بمب باکس افیس کره

انتشار: 13 اسفند 1403 13:18
ز.م مطالعه: 3 دقیقه
پاراج-
میکی 17 بمب باکس افیس کره

فیلم Mickey 17 (میکی ۱۷) به کارگردانی بونگ جون-هو و با بازی رابرت پتینسون، این هفته با فروش ۶.۶ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم کره جنوبی شد. این فیلم ۶۹ درصد فروش کل سینماها را به خود اختصاص داد و بهترین افتتاحیه سال ۲۰۲۵ را ثبت کرد.

داستان این فیلم درباره کارگری در یک کلونی فضایی است که برای انجام کارهای خطرناک، بارها و بارها کلون می‌شود. ۹۸۰ هزار نفر در آخر هفته گذشته به تماشای این فیلم رفتند. فروش آن در چهار روز اول اکران به ۹ میلیون دلار رسید که به دلیل تعطیلات روز استقلال کره حتی بیشتر از حد انتظار بود.

پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته در کره جنوبی

۱. Mickey 17 (میکی ۱۷) – ۶.۶ میلیون دلار | مجموع: ۹ میلیون دلار

۲. Captain America: Brave New World (کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید) – ۷۲۲ هزار دلار | مجموع: ۱۰.۵ میلیون دلار

۳. Exorcism Chronicles: The Beginning (دفترچه جن‌گیری: آغاز) – ۵۶۸ هزار دلار | مجموع: ۱.۷ میلیون دلار

۴. It’s Okay! (اشکالی ندارد!) – ۱۸۶ هزار دلار | مجموع: ۳۳۷ هزار دلار

۵. Paddington in Peru (پدینگتون در پرو) – ۱۵۹ هزار دلار | مجموع: ۵۷۱ هزار دلار

افت فروش فیلم‌های دیگر در برابر Mickey 17

"کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید" که هفته گذشته اول بود، این هفته ۷ درصد از فروش کل سینماها را داشت و با کاهش زیاد، به رتبه دوم سقوط کرد. در مجموع، این فیلم ۱۰.۵ میلیون دلار در کره جنوبی فروش داشته است.

فیلم ترسناک "دفترچه جن‌گیری: آغاز" با ۵.۸ درصد فروش در جایگاه سوم قرار گرفت و مجموع درآمدش ۱.۷ میلیون دلار شد.

بررسی فیلم Mickey 17 – وقتی مرگ معنای خود را از دست می‌دهد

اگر به دنبال یک فیلم علمی-تخیلی هوشمندانه و متفاوت هستید، Mickey 17 انتخابی است که ذهن شما را تا مدت‌ها درگیر خواهد کرد. بونگ جون-هو که با فیلم انگل استانداردهای جدیدی برای سینمای کره تعیین کرده بود، این بار با یک داستان عمیق و فلسفی به دنیای سایبرپانک و کلونی‌های فضایی وارد شده است.

داستان درباره میکی بارنز (با بازی رابرت پتینسون) است، یک قابل کلون در یک مستعمره فضایی که هر بار می‌میرد، نسخه جدیدی از او تولید می‌شود. اما این بار، برخلاف همیشه، نسخه قبلی‌اش به‌طور اتفاقی زنده می‌ماند. این موضوع باعث یک بحران هویتی می‌شود، زیرا دو نسخه از یک شخص نمی‌توانند هم‌زمان وجود داشته باشند. این اتفاق نه‌تنها برای خودش، بلکه برای کل سیستم استعماری که روی چاپ شدن کارگران مثل او حساب کرده، تهدیدی بزرگ محسوب می‌شود.

یکی از بهترین نکات فیلم، بازی درخشان رابرت پتینسون است. او میکی را با ترکیبی از خستگی، شکاکیت و طنز تلخ بازی می‌کند، گویی که بعد از بارها مردن و زنده شدن، از خودش هم خسته شده است. بونگ جون-هو نیز با تصویرسازی‌های خیره‌کننده و فضاهای بسته و سرد کلونی فضایی، احساس استیصال و گیر افتادن را به‌خوبی به مخاطب منتقل می‌کند.

فیلم به‌شدت یادآور آثاری مثل بلید رانر، مهتاب و حتی ماتریکس است، اما درعین‌حال، سبک و نگاه مخصوص خودش را دارد. سوال اصلی فیلم این است: اگر ما قابل جایگزینی باشیم، ارزش واقعی زندگی چیست؟ پایان فیلم سورپرایز بزرگی دارد و به‌شدت ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. بونگ جون-هو بار دیگر نشان داده که می‌تواند ژانرهای مختلف را با نگاه اجتماعی و فلسفی خودش ترکیب کند و اثری منحصربه‌فرد خلق کند.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات