ساخت «کور دوم» فصل ششم انیمه کینگدام رسماً تایید شد
پس از پخش سیزدهمین و آخرین اپیزود از نیمه اول فصل ششم انیمه محبوب و تاریخی Kingdom در تلویزیون ملی ژاپن (NHK)، حسابهای رسمی این مجموعه خبری را مخابره کردند که تحلیلگران انیمه از مدتها پیش انتظارش را میکشیدند. برخلاف گمانهزنیهای اولیه که خبر از پایان فصل ششم میدادند، نوبورو تاکاگی (Noboru Takagi)، مسئول ترکیببندی سری (Series Composition)، تایید کرد که پروژه جدیدی تحت عنوان «دنباله» (Sequel) در دست تولید است که در واقع بخش دوم (Cour 2) از همین فصل محسوب میشود. این اطلاعیه که در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۵ منتشر شد، نشاندهنده یک تصمیم استراتژیک کلان از سوی استودیوهای سازنده یعنی Pierrot و Studio Signpost برای مدیریت یکی از سنگینترین آرکهای داستانی تاریخ مانگا است.
تحلیل ساختار تولید: چرا تقسیم فصل؟ فصل ششم انیمه کینگدام وارد یکی از پیچیدهترین و طولانیترین بخشهای مانگای یاسوهیسا هارا، یعنی «آرک تهاجم به ژائو غربی» (Western Zhao Invasion Arc) شده است. این آرک در منبع اصلی (مانگا) به تنهایی ۱۴۷ چپتر را به خود اختصاص داده است. از منظر فنی و بودجهبندی، پوشش دادن چنین حجمی از محتوا در یک فصل استاندارد ۱۳ یا حتی ۲۴ قسمتی پشتسرهم، فشار غیرقابل تحملی را به تیم انیماتورها وارد میکند؛ بهویژه در انیمهای مانند کینگدام که صحنههای نبرد آن شامل هزاران سرباز و استراتژیهای نظامی پیچیده است. تصمیم کمیته تولید (Production Committee) برای تبدیل فصل ششم به یک فصل «دو بخشی» (Split-Cour)، به استودیو اجازه میدهد تا بدون افت کیفیت فاحش (که در فصلهای ابتدایی این سری شاهد آن بودیم) و با مدیریت بهتر منابع CGI و دوبعدی، حماسیترین نبردهای این آرک را به تصویر بکشد. نوبورو تاکاگی که از فصل سوم سکاندار نویسندگی این مجموعه بوده، با تایید این خبر خیال هواداران را راحت کرد که وقفهی ایجاد شده نه یک کنسلی، بلکه یک استراحت فنی (Production Break) برای آمادهسازی نیمهی دوم است.
تیم فنی و موسیقی: ثبات در کیفیت کنیچی ایمایزومی (Kenichi Imaizumi) همچنان کارگردانی پروژه را در استودیو Signpost (زیرمجموعه پیرو) بر عهده دارد. حفظ هیساشی آبه در مقام طراح کاراکتر و حضور دو غول موسیقی انیمه، هیرویوکی ساوانو و کوتا یاماموتو، تضمینکننده تداوم اتمسفر حماسی اثر است. انتشار دو ویدئوی خلاصه (Recap) با موسیقی کامل اوپنینگ و اندینگ فعلی، استراتژی بازاریابی هوشمندانهای برای زنده نگه داشتن هایپ (Hype) در دوران وقفه است. با توجه به پروسه تولید، پیشبینی میشود که بخش دوم در بهار یا تابستان ۲۰۲۶ روی آنتن برود. این مدل پخش، به الگوی استاندارد انیمههای سنگین (مانند Attack on Titan و Bleach: TYBW) تبدیل شده است که اولویت را بر کیفیت انیمیشن و وفاداری به منبع اقتباس قرار میدهند تا سرعت پخش.
