پشت پرده شکست سفیدبرفی دیزنی

انتشار: 5 فروردین 1404 21:06
مطالعه : 2 دقیقه
پاراج-
پشت پرده شکست سفیدبرفی دیزنی

فیلم لایو-اکشن پرهزینه «سفیدبرفی» (Snow White) از دیزنی، نه‌تنها با فروش ناامیدکننده‌ای در گیشه جهانی (۸۷ میلیون دلار در هفته اول) مواجه شد، بلکه پشت صحنه‌اش نیز با حواشی متعدد سیاسی، مدیریتی و رسانه‌ای همراه بود؛ از پست‌های جنجالی ریچل زگلر در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا افزایش تهدیدات امنیتی علیه گل گدوت، هم‌بازی او در این پروژه.

همه‌چیز از ۱۲ اوت ۲۰۲۴ آغاز شد؛ زمانی که زگلر پس از رونمایی از تیزر «سفیدبرفی» در رویداد D23، در پستی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «و همیشه به یاد داشته باشید، فلسطین را آزاد کنید.» این جمله که بلافاصله پس از تشکر بابت بازخورد مثبت تیزر منتشر شد، بازخوردی گسترده‌تر از خود تیزر به همراه داشت و موجب واکنش تند مدیران دیزنی شد.

در نتیجه، دیزنی ناچار شد تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای گل گدوت، بازیگر اسرائیلی فیلم و مادر چهار فرزند، اتخاذ کند. زگلر اما حاضر نشد پست خود را حذف کند، و فضای رسانه‌ای اطراف فیلم متشنج‌تر شد.

در ادامه، زگلر با انتشار پست‌هایی علیه دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به حاشیه‌ها دامن زد؛ پست‌هایی که از دید دیزنی، نیمی از مخاطبان بالقوه فیلم را از دسترس خارج کرد. در نهایت، کمپانی تصمیم گرفت یک مشاور ویژه شبکه‌های اجتماعی برای او استخدام کند تا پست‌هایش پیش از انتشار بررسی شوند.

به گفته منابع داخلی، رابطه بین زگلر و استودیو از همان زمان کمپین جوایز West Side Story در سال ۲۰۲۲ متزلزل شده بود. از آن زمان، انتقادهای او نسبت به نسخه اصلی Snow White در سال ۱۹۳۷ – از جمله اینکه شاهزاده داستان «دنبال‌کننده» (stalker) است – موجب خشم هواداران کلاسیک دیزنی شد.

به گفته کارشناسان گیشه، جنجال‌های پی‌درپی، نقدهای متوسط، و فقدان انسجام تبلیغاتی موجب شد فیلمی با بودجه ۲۷۰ میلیون دلاری، پایین‌تر از انتظار ظاهر شود. برای مقایسه، Joker: Folie à Deux با بودجه‌ای کمتر، فروش آغازینی بالاتر داشت.

هرچند روابط زگلر و گدوت در پشت صحنه دوستانه بود، اما در آستانه اکران، دیزنی به دلیل فشار رسانه‌ای، برنامه‌ حضور مشترک این دو را در رویدادها جدا کرد. در مراسم فرش قرمز نیز تنها اجازه عکس‌برداری داده شد و از مصاحبه جلوگیری شد.

در نهایت، به گفته یکی از تحلیل‌گران:

«در مورد سفیدبرفی، این‌بار جمله معروف همه تبلیغات، تبلیغ خوب است جواب نداد.»

فیلمی که قرار بود بازسازی درخشانی از یکی از خاطره‌انگیزترین انیمیشن‌های تاریخ باشد، به نظر می‌رسد قربانی آشفتگی‌های درون‌سازمانی، حواشی سیاسی و فضای بی‌ثبات رسانه‌ای شد.

نظرات کاربران
هیچ نظری موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات