رویکرد هوشمندانه سازندگان سریال «فالاوت» به پایانبندیهای چندگانه بازی
آرون موتن در مصاحبهای با رسانه «اسپیل» (The Spill) اعلام کرد که سازندگان سریال به جای انتخاب یک پایان قطعی و نادیده گرفتن انتخابهای بازیکنان در بازی، رویکردی مبتنی بر «پرسpektiv» (دیدگاه) و ابهام تاریخی را برگزیدهاند. او توضیح داد: «داستان ما ۱۵ سال پس از وقایع نیو وگاس جریان دارد (سال ۲۲۹۶ میلادی). بحثی که من و شورانرها داشتیم این بود که تاریخ در سرزمینهای بایر (Wasteland) توسط کسانی نوشته میشود که زنده ماندهاند. بنابراین، دیدگاههای متفاوتی درباره اینکه چه کسی برنده و چه کسی بازنده نبرد سد هوور بوده است، وجود دارد.»
بازی «نیو وگاس» که توسط استودیوی آبسیدین ساخته شده، به بازیکن (در نقش پیک) اجازه میداد تا سرنوشت منطقه موهاوی را با انتخاب یکی از جناحهای «جمهوری کالیفرنیای جدید» (NCR)، «لژیون سزار»، «آقای هاوس» یا استقلال کامل تعیین کند. حضور رابرت هاوس (آقای هاوس) در تریلرهای فصل دوم و همچنین حضور افتخاری او در فصل اول، نشان میدهد که او به نوعی از وقایع جان سالم به در برده است، اما شکل دقیق حکمرانی او یا وضعیت جناحهای دیگر در هالهای از ابهام قرار دارد.
جنوا رابرتسون-دوورت و گراهام واگنر، شورانرهای سریال، پیشتر تأکید کرده بودند که هدف آنها القای حس «گذشت زمان و تغییر مداوم» است و قصد ندارند با تثبیت یک پایان خاص، تجربه شخصی بازیکنان را بیاعتبار کنند. فصل دوم با تمرکز بر تعقیب «هنک مکلین» (با بازی کایل مکلاکلن) توسط «لوسی» (الا پرنل) و «غول» (والتون گاگینز) در ویرانههای نیو وگاس روایت میشود.
