طرفداران انیمه Ace of the Diamond (الماس درخشان) که سالها منتظر بودند تا ادامهی درخشش «ایجون ساوامورا» را در مسابقات ملی تماشا کنند، حالا تاریخ دقیقی برای علامت زدن در تقویمهای خود دارند. طبق اعلام رسمی در ۲۷ فوریه ۲۰۲۶، پخش این انیمه از ۵ آوریل آغاز خواهد شد. این فصل مستقیماً ادامهی وقایع حساس مسابقات بهاری در استادیوم مقدس «کوشین» را دنبال میکند؛ جایی که تیم بیسبال دبیرستان سیدو (Seido) برای کسب عنوان قهرمانی ملی باید با غولهای بزرگی روبرو شود.
نبرد در کوشین و چالشهای جدید
در مرکز داستان این فصل، ساوامورا بالاخره شانس این را پیدا میکند تا به عنوان پرتابگر بر روی تپهی استادیوم کوشین بایستد. اما مانع بزرگی به نام «کومادای فوجیماکی» و پرتابگر شکستناپذیر آنها، «ماسامونه هونگو»، در برابر آنها قرار دارد. این فصل نه تنها رقابتهای فیزیکی و استراتژیهای پیچیدهی بیسبال را به تصویر میکشد، بلکه به بلوغ فکری و روانی ساوامورا و رقیب همیشگیاش «فورویا» نیز میپردازد. بسیاری از منتقدان انیمه در سال ۲۰۲۶ معتقدند که این بخش از داستان، دراماتیکترین لحظات کل فرنچایز را رقم خواهد زد.
تیم تولید و تغییرات ساختاری
فصل دوم act II توسط استودیو خوشنام OLM تولید میشود که تغییری مهم در روند تولید این مجموعه محسوب میشود. «هیدهآکی اوبا» (کارگردان انیمه Love of Kill) سکان هدایت این فصل را بر عهده گرفته است. با این حال، طرفداران قدیمی نباید نگران باشند؛ چرا که «کنجی کونوتا»، نویسندهی باسابقه این سری، بار دیگر مسئولیت ترکیببندی داستان را بر عهده دارد تا وفاداری به مانگای اصلی «یوجی تراجیما» حفظ شود. موسیقی متن حماسی که هیجان بازیها را دوچندان میکند نیز توسط «هاجیمه هیاکوکو» ساخته شده است. با توجه به سوابق تیم جدید، انتظار میرود کیفیت انیمیشن در صحنههای پرتاب توپ و حرکتهای سریع بازیکنان، استانداردهای جدیدی را در سال ۲۰۲۶ جابهجا کند.