بهترین فیلم های ترسناک ایرانی که نباید تنهایی ببینید
0/10
شاید سینمای ایران در ژانر فیلم ترسناک ایرانی کمی نسبت به سینمای جهان مهجور مانده باشد. درواقع میان آثار ساخته شده در کشورمان، کمتر شاهد پرداختن به ژانر وحشت هستیم. ما در این مقاله از وبسایت پاراج قصد داریم تا به موضوع فیلم ترسناک ایرانی ؛ معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی 4 دهه اخیر بپردازیم.
بهطور کلی سینمای وحشت یکی از محبوبترین ژانرها در حوزه سینما محسوب میشود که در سراسر جهان از طرفداران بیشماری برخوردار است. در حقیقت فیلمهای ترسناک خود زیرشاخههای مختلفی از جمله فیلمهای مربوط به ارواح، داستانهای هیولایی و فیلمهای اسلشر تقسیمبندی میشود. امّا متأسفانه به ژانر ترس در ایران چنان بهایی داده نمیشود. با اینکه فیلم های ترسناک ایرانی هم طرفداران خاص خودشان را دارند، ولی فیلمسازان ایران معمولاً ریسک ساخت چنین آثاری را نمیپذیرند و بیشتر ترجیح میدهند در ژانرهایی پذیرفته شده و پرفروش هستند فیلم تولید نمایند. به موجب این امر ما به موضوع فیلم ترسناک ایرانی ؛ معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی 4 دهه اخیر خواهیم پرداخت، پس در ادامه با پاراج همراه باشید.
فیلم های ترسناک ایرانی
در سینمای ایران به تعداد کمی از فیلمهایی با ژانر ترس پرداخته شده است. اما در میان آثار تولیدی این ژانر از موفقترین فیلم ترسناک ایرانی میتوان به شب بیست و نهم، خوابگاه دختران، پستچی سه بار در نمی زند و ماهی و گربه اشاره کرد که بسیار خوش درخشیدهاند.
در این بخش از مقاله به معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی 4 دهه اخیر بر اساس سال تولید میپردازیم. این عناوین در کنار تصاویر جذاب و تیزرهای تخصصی در اختیار شما قرار میگیرند.
4.6/10
-
فیلم سینمایی ترسناک ایرانی به نام زنگ ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند و نویسندگی محسن مخملباف است که در سال 1364، درواقع با تاثیری از اثر فرانسوی ترس بر فراز شهر (Peur sur la ville) ساخته شده است. این فیلم شاید امروزه در ترس مخاطب خیلی موفق نباشد، امّا بدون شک در دسته بهترین فیلم های ترسناک ترین فیلم سینمایی ایرانی دهه 60 بهشمار میرود. ماجرای این فیلم همان طور که از نامش پیداست با زنگ های مشکوک به برخی از افراد و مرگ عجیب آنها شروع میشود.
6.2/10
7.5/10
فیلم طلسم اثری در ژانر ترسناک و معمایی است که داریوش فرهنگ نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت. زندهیاد بابک بیات آهنگسازی بسیار زیبای فیلم طللسم انجام داد. این اثر سینمایی در 4 رشته نامزد سیمرغ بلورین از پنجمین و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر برا دریافت کرد. فیلمنامه طلسم بر اساس فیلم سینمایی مغاک و آونگ محصول 1961 میلادی نوشته شده که خود این اثر نیز اقتباسی مختصر از یک داستان کوتاه به همین عنوان نوشته ادگار آلن پو بود. داستان فیلم طلسم درباره زن و شهر جوانی است که به صورت اتفاقی میهمان یک عمارت قدیمی میشوند. اما ماجرا از آنجا آغاز میشود که این زوج جوان از روابط عجیب صاحب عمارت و پیشکار وی در تعجب هستند. از نقاط قوت این فیلم علاوه برموسیقی میتوان به بازی درخشان و خیرهکننده زندهیاد پرویز پورحسینی در نقش پیشکار اشاره کرد.
6.3/10
-
فیلم شب بیست و نهم بدون شک هنوز هم در دسته بهترین آثار ترسناک سینمای ایران محسوب می شود که در زمان خود پس از اکران، موفقیت بالایی در فروش داشت. داستان این فیلم بسیار ترسناک درباره دختری به نام محترم است که در زمان تولد و پس از خاک کردن جفتش، والدینش یک شبح را میبینند و نگران آینده او میشوند. پس از گذشت سالها دوباره محترم شبحی را در خانه میبیند و این تازه شروع اتفاقاتی وحشتناک است. این فیلم را مرحوم حمید درخشان کارگردانی کرد که با تدوین هنرمند فقید ساموئل خاچیکیان به یکی از آثار ماندگار در سینمای ایران مبدل شد. این اثر برترین فیلم ترسناک ایرانی قدیمی محسوب میشود.
-
-
فیلم ساحره از آن دست آثاری محسوب می شود که در ژانر ترس توانسته عملکردی متفاوت و موفق داشته باشد. این فیلم به کارگردانی داود میرباقری بر اساس اقتباسی از داستان عروسک پشت پرده به قلم صادق هدایت ساخته شد. یکی از دلایل موفقیت این فیلم علاوه بر متن و کارگردانی، بازی درست و بسیار درخشان ویشکا آسایش است. فیلم ساحره از آثار فاخر سینمای ایران است که در جذب مخاطب عملکرد بسیار خوبی داشت.
4.7/10
-
فیلم اثیری از آثار متفاوت در ژانر ترس به شمار میرود که در اوایل دهه 80 تولید شد. محوریت اصلی داستان فیلم حول تازه عروسی به نام خورشید با بازی هانیه توسلی میچرخد که پس از ازدواج با سمندر (امین حیایی) با اتفاقاتی عجیب در خانه، مثل باز و بسته شدن اتفاقی درها و حرکت وسایل منزل مواجه میشود. فیلم در ششمین دوره جشن خانه سینما توانست نامزد دریافت چندین جایزه شود.
5.2/10
-
بدون شک فیلم خوابگاه دختران از مهیجترین و بهترین آثار سینمایی در ژانر ترسناک دهه 80 سینمای ایران محسوب میشود. این اثر، فیلم سینمایی ترسناک ایرانی جن و دنیای ماوراء الطبيعه است که در ساخت بسیار عملکرد درخشانی داشت. داستان فیلم خوابگاه دختران درباره دو دوست به نامهای رویا و شیریناست که در شهری در نزدیکی تهران دانشگاه قبول میشوند، ولی با توجه به اینکه هنوز خوابگاه دانشگاه آماده نیست، آنها به ناچار در خانهای که روبروی آن یک خرابه متروک است، ساکن میشوند. از نقاط قوت این فیلم که تاثیر خوبی در جذب مخاطبان آن دوران داشت میتوان به بازی بینظیر و درخشان مرحوم صادق صفایی اشاره کرد.
5.1/10
-
محوریت داستان این فیلم حول زن و شوهری جوان و پیچیدگیهای روابط این دو میچرخد. درواقع زن به شوهرش مشکوک شده و فکر میکند که همسرش به وی خیانت کرده است. بههمین دلیل زن را کمکم به ویرانی مطلقی کشیده میشود. این اثر در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد.
خواب لیلا در لیست معروف ترین فیلم های ایرانی ترسناک قرار دارد که سال 1386 ساخته شد. داستان فیلم خواب لیلا در مورد دختر 26 سالهای است که در منزلی موروثی پدر و مادرش به تنهایی زندگی میکند. ولی این دختر (لیلا) دچار کابوسهایی است که دختر بچهای 6 ساله بارها به وی حمله مینماید. در نهایت لیلا از یک روانشناس کمک میگیرد تا سفری را به ناخودآگاه ضمیرش داشته باشد تا بتواند ریشه این اتفاقات را بیابد.
3.9/10
-
فیلم کلبه به نویسندگی برزو نیکنژاد و کارگردانی جواد افشار است. داستان این فیلم درباره 4 دانشجویی است که جهت انجام تحقیقاتی به یک غسالخانه عجیب در جنگل میروند. ولی طولی نمیکشد که آنها در زمان شب با اتفاقات وحشتناکی روبرو میشوند. فیلم کلبه در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت داده شد. این اثر در دسته فیلم ترسناک ایرانی ویلای وحشت قرار دارد.
5.3/10
-
فیلم پستچی سه بار در نمیزند به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی قتلها و توطئههای دوران قاجار در شیوهای ترسناک و هوشمندانه را به تصویر کشیده است. داستان این فیلم درباره مردی است که بهدلیل یک تسویه حساب شخصی، دختر فردی بانفوذ را گروگان میگیرد و در یک خانه متروک خارج از شهر انتظار آن مرد را میکشد. ولی این شخص با بازی محمدرضا فروتن در خانه متروکه با حوادثی عجیب روبرو میشود که اصلاً انتظارشان را نداشته است.
بدون شک فیلم پستچی سه بار در نمیزند یکی از آثار ماندگار و فاخر سینمای ایران است که در ژانر ترس عملکرد بسیار خوبی داشته است. این فیلم پس از اکران بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدین سینما قرار گرفت. بازی درخشان و ماندگار استاد علی نصیریان در کنار هنرمندانی چون امیر جعفری و پانتهآ بهرام از نقاط قوت این اثر است.
3.7/10
-
این اثر یک فیلم سینمایی ترسناک ایرانی جن و ماوراء الطبيعة را به تصویر میکشد. داستان فیلم آل در رابطه با یک مهندس جوان است که بهجهت ماهیت شغلیش با همسر باردار خود به کشور ارمنستان سفر میکند. ولی در آنجا، اتفاقاتی عجیب و غریب در انتظار این زوج جوان است. فیلم ترسناک آل در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین جایزه بهترین موسیقی را به خود اختصاص داد و همچنین نامزد جایزه بهترین عکس پشت صحنه هم شد.
فیلم ترسناک حریم دومین اثر رضا خطیبی، محصول سال 1386 است. در این فیلم سعی شده بهواسطه عناصری کاملا ایرانی به ژانر ترسناک پرداخته شود. داستان این فیلم در مورد افسری پلیس است که جهت کشف راز قتلهای عجیبی در جنگلهای شمال به این منطقه مدنظر اعزام میگردد. این اثر بهدلیل اینکه داستانی مشابه به یکی از قصههای محلی منطقه گیلان دارد، در دسته لیست ترسناک ترین فیلم ایرانی بر اساس واقعیت قرار میگیرد.
7.1/10
-
بدون شک این فیلم متفاوتترین اثر در سینمای ایران است که ساختش بدعتی تازه در سینما بهشمار میرود. فیلم ماهی و گربه اثری از کارگردان خوش تکنیک سینمای ایران شهرام مکری است. این فیلم در سال 2013 بهخاطر محتوای خلاقانهای که داشت جایزه ویژه بخش افقهای جشنواره فیلم ونیز را به خود اختصاص داد. از جالب ترین نکات درباره ماهی و گربه میتوان به این نکته اشاره کرد که تمام اثر در یک سکانس پلان توسط محمود کلاری فیلمبرداری شد. این فیلم بر اساس ماجرای واقعی از قتل چند دانشجو در اطراف یک مرداب اقتباس شده است.
6.6/10
-
فیلم اژدها وارد میشود! اثر به کارگردانی، نویسندگی و تهیهکنندگی مانی حقیقی است. این فیلم توانست نامزدی 4 جایزه جشنواره فیلم فجر بدست آورد. علاوه بر این اژدها وارد میشود! نامزد جایزه خرس طلایی و بهترین فیلم بلند ژانر آوانگارد بوئنوس آیرس شد. داستان این فیلم واقعی نیست، ولی طوری به مخاطب بازگو میشود که گویی بر اساس یک ماجرای واقعی اتفاق افتاده است. از نکات مهم این فیلم باید به آهنگسازی منحصربهفرد کریستف رضاعی اشاره کرد که پیشتر موسیقی با شکوه فیلم ماهی و گربه را ساخته بود.
5.2/10
-
فیلم زار اثری در ژانر ترسناک به کارگردانی نیما فراهی است که تهیهکنندگی آن را امیر پورکیان بر عهده داشت. این اثر سینمایی در سایت سینمایی spotlight horror awards از معتبرترین نشریات مجازی حوزه سینمای وحشت، در فهرست بهترین فیلمهای سینمایی ژانر سال 1017 جای گرفت. داستان این فیلم درباره زوج جوانی است که برای ماه عسل به ویلای شخصی خود در شمال میروند. اما ماجرا از آنجا آغاز میشود که راز و رمزهای ویلا، این زوج را درگیر حوادثی بسیار وحشتناک میکند. چنانچه تاکنون فیلم زار را تماشا نکردهاید، تماشای آن هالی از لطف نیست.
5.5/10
-
این فیلم ترسناک ایرانی جدید در ژانر ترسناک در واقع محصول مشترک ایران و آمریکا است. داستان این فیلم درباره زوج جوان ایرانی است که در هتلی در آمریکا زندانی شده و توسط نیروهای بیگانه از رازهای پنهان هم اطلاع مییابند. البته این فیلم اقتباسی ناموفق از فیلم درخشش اثر استنلی کوبریک است.
7.1/10
-
فیلم پوست به کارگردانی برادران ارک است که به زبان ترکی ساخته شد. داستان این فیلم ترسناک درباره یک خانواده است که به دلایلی دچار مشکلاتی میگردند که در ادامه با اتفاقاتی عجیب مواجه میشوند. فیلم پوست به مضامینی مثل عشق، جادو و خرافهپرستی پرداخته است. از نقاط قوت این فیلم میتوان به گریم و جلوه های ویژه آن اشاره کرد.
6.2/10
-
این فیلم به کارگردانی ارسلان امیری ساخته شد و نویسندگی مشترک خودش با آیدا پناهنده و تهمینه بهرام است. فیلم زالاوا جایزه بزرگ بهترین فیلم از جشنواره منتقدان فیلم ونیز و جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران از فدراسیون بینالمللی منتقدان دریافت کرد. داستان این فیلم در اواخر دهه 50 و به یکی از روستاهای ایران برمیگردد که طی اتفاقاتی ترسناک به رئیس پاسگاه مراجعه مینمایند.
6.8/10
6.2/10
فیلم زیر سایه به کارگردانی بابک انواری، یکی از فیلمهای برجسته ترسناک ایرانی است که در زمینه ترسناکهای روانشناختی قرار میگیرد. داستان فیلم در دهه ۸۰ میلادی و در زمان جنگ ایران و عراق میگذرد و تمرکز آن بر روی شخصیت شیده و دختر کوچکش دُرسا است. این دو در آپارتمانی در تهران زندگی میکنند که به تدریج تبدیل به محلی تسخیر شده توسط ارواح میشود.
با افزایش تنشها ناشی از جنگ و فضای سنگین اجتماعی، شیده با محدودیتهای زیادی به عنوان یک زن مواجه است، از جمله تهدیداتی برای رفتارهایی که خارج از چارچوبهای تعیین شده برای زنان در آن دوره است. این فیلم توانسته با پرداخت عمیق به این شخصیتها و استفاده از عناصر ترسناک مانند دجال و اشباح، فضایی واقعگرایانه و در عین حال ماوراءطبیعی را خلق کند که تماشاگر را درگیر میکند.
زیر سایه نه تنها به عنوان یک فیلم ترسناک مورد توجه قرار گرفته، بلکه به عنوان یک اثر هنری که موضوعاتی چون جنگ، ترس از ناشناختهها و محدودیتهای اجتماعی را به تصویر میکشد، نیز شناخته شده است. از طریق این روایت تاریک و عمیق، بابک انواری توانسته نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند و اثری ماندگار در ژانر فیلمهای ترسناک ایرانی ارائه دهد.
3.5/10
-
فیلم "جن زیبا" به کارگردانی بایرام فضلی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است. داستان فیلم در مورد یک پیرمرد به نام یادالله است که در بیمارستان روانی کار میکند و پس از از دست دادن همسرش، تنها در خانهای کهنه زندگی میکند. روزی او با بیماری به نام دلارام آشنا میشود که آرزو دارد فرزند خود را ببیند. یادالله تصمیم میگیرد به او کمک کند و این آغاز ماجراجوییهای ترسناک آنها است.
فیلم به نحوهای مؤثر، ترکیبی از داستانهای انسانی و عناصر ترسناک را به نمایش میگذارد، جایی که شخصیتها با چالشهای روانشناختی و ماوراءطبیعی روبرو میشوند. در این فیلم، به خوبی از مفهوم جن در سینمای ایران استفاده شده است، که نمونهای از ترکیب باورهای محلی و عناصر داستانی مدرن است.
"جن زیبا" به دلیل استفاده از موقعیتهای داخلی و فضاسازیهای مخصوص به خود، توانسته تجربهای متفاوت از فیلمهای ترسناک ایرانی را ارائه دهد. با تمرکز بر روابط انسانی و دغدغههای شخصیتهای اصلی، فیلم توانایی آن را دارد که مخاطب را با خود همراه سازد و تا پایان داستان درگیر کند.
6.9/10
-
دختری شب تنها به خانه میرود یک فیلم ترسناک ایرانی است که با ترکیب بینظیر ژانرهای وسترن و وحشت، مخاطب را به دنیایی تاریک و مرموز میبرد. این فیلم به کارگردانی آنا لیلی امیرپور، داستانی متفاوت از یک خونآشام زن را روایت میکند که در خیابانهای متروکه و خیالی شهر بد به دنبال انتقام از مردان بدکار میگردد.
این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و به سرعت توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد. امیرپور با الهام از فیلمهای کلاسیک وسترن، فیلمی ساخته است که بهطور همزمان هم ترسناک و هم شاعرانه است. فیلم بهصورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده و از موسیقی ایرانی و غربی بهشکل جذابی استفاده میکند که فضای منحصربهفردی را ایجاد میکند.
داستان فیلم حول محور دختری خونآشام به نام دختر (با بازی شیلا وند) میچرخد که در شبهای تاریک شهر بد به شکار مردانی میپردازد که به زنان آسیب میزنند. او در یکی از شبها با آرش (با بازی آرش مرندی)، پسری جوان که در تلاش برای رهایی از زندگی سخت خود است، آشنا میشود و این آشنایی به یک رابطه عاشقانه غیرمعمول منجر میشود. رابطه این دو، با توجه به پسزمینه تاریک و پیچیده هر کدام، جذابیت و عمق خاصی به داستان میبخشد.
یکی از ویژگیهای برجسته این فیلم، تصویربرداری هنری و استفاده خلاقانه از نور و سایه است که فضایی ترسناک و دلهرهآور ایجاد میکند. امیرپور با تلفیق عناصر فرهنگی ایرانی و سبکهای سینمایی غربی، فیلمی ساخته که نه تنها به عنوان یک اثر هنری بینظیر شناخته میشود، بلکه نگاهی تازه به ژانر فیلمهای خونآشامی دارد.
5.4/10
4/10
خفگی یک فیلم نوآر ایرانی است که با فضای تاریک و مرموز خود، تماشاگر را به دنیایی از تعلیق و هیجان میبرد. این فیلم به کارگردانی فریدون جیرانی داستانی پیچیده و گیرا را روایت میکند که تماشاگران را از ابتدا تا انتها میخکوب میکند.
داستان فیلم در مورد مسعود (با بازی نوید محمدزاده) است که همسرش نسیم (با بازی پردیس احمدیه) را به دلیل مشکلات روانی به آسایشگاهی میبرد. در این میان، پرستار نسیم، سحر (با بازی الناز شاکردوست)، به مرور پی میبرد که مسعود ممکن است تمام حقیقت را درباره وضعیت همسرش نگفته باشد. این فیلم با فضاسازی دلهرهآور و استفاده از تکنیکهای سینمایی منحصر به فرد، مخاطبان را به عمق یک تریلر روانشناختی میبرد.
یکی از نقاط قوت خفه گی تصویربرداری سیاه و سفید و زیبای مسعود سلامی است که با ایجاد کنتراستهای شدید، به شدت فضای نئو-نوآر فیلم افزوده است. موسیقی متن فیلم توسط کارن همایونفر ساخته شده که با تلفیق صداهای اسرارآمیز، تأثیرگذاری بیشتری به سکانسهای دلهرهآور فیلم میبخشد.
این فیلم در جشنوارههای مختلفی به نمایش درآمده و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است. به طور مثال، مجله «اسکرین دیلی» از این فیلم به عنوان یک تریلر تاریک و هیجانانگیز یاد کرده است که با الهام از سبکهای هیچکاکی، توانسته است داستانی جذاب و پیچیده ارائه دهد. همچنین، «هالیوود ریپورتر» به تمجید از زیبایی بصری فیلم و استفاده هوشمندانه از عناصر گوتیک در داستانپردازی پرداخته است.
-
-
فیلم گرمابه محصول سال ۱۳۹۷، اثری کوتاه و یک فیلم ترسناک جنی ایرانی در ژانر وحشت است که به کارگردانی سروش حسینجانی ساخته شده است. این فیلم با الهام از داستانی واقعی، روایتی هراسآور و روانشناختی را در فضای یک حمام قدیمی و متروکه به تصویر میکشد، جایی که هر گوشهاش با سایهای از گذشته گره خورده است.
داستان گرمابه با خانوادهای آغاز میشود که به دلیل مشکلات مالی، مجبور به نقل مکان به یک گرمابه قدیمی میشوند. این حمام که زمانی محلی برای آرامش و پاکی بوده، اکنون تنها پناهگاهی تاریک و سرد است که رازهایی پنهان در دل خود دارد. اعضای خانواده، بهویژه مادر، بهزودی با حوادثی غیرمنتظره و ترسناک روبهرو میشوند. موجوداتی عجیب و انساننما که به نظر میرسد در تلاشاند تا فرزند هفتساله خانواده را به تسخیر خود درآورند، محور اصلی وقایع فیلم هستند. در نهایت، مادر خانواده برای نجات فرزندش مجبور به رویارویی با این موجودات میشود و این رویارویی، نقطه اوج فیلم را رقم میزند.
گرمابه در یکی از حمامهای تاریخی حوالی میدان شوش تهران فیلمبرداری شده است. انتخاب این لوکیشن با فضای قدیمی و اسرارآمیزش، نقش مهمی در ایجاد حس ترس و دلهره فیلم ایفا کرده است. طراحی صحنه با جزئیات دقیق و استفاده از نورپردازیهای سایهوار، فضای فیلم را به شدت تأثیرگذار کرده است و مخاطب را به عمق ماجرا میکشاند.
فیلم گرمابه در چندین جشنواره داخلی و خارجی به نمایش درآمد و به دلیل خلاقیت در روایت و فضاسازی، مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این اثر بهعنوان یکی از فیلمهای کوتاه موفق در ژانر وحشت شناخته میشود و توانسته است مخاطبان را با داستان متفاوت و اجرای قدرتمندش تحت تأثیر قرار دهد.
5.5/10
5/10
عنکبوت، به کارگردانی ابراهیم ایرجزاد، اثری است که به قلب تاریک یک داستان واقعی میزند و همین موضوع آن را یکی از ترسناکترین فیلم های سینمای ایران میکند. داستانی که از زندگی سعید حنایی، قاتل زنجیرهای دهه ۷۰ در مشهد الهام گرفته شده است. سعید، مردی مذهبی و ظاهراً عادی، پس از تجربهای تلخ، تصمیم میگیرد خود را قاضی، هیئت منصفه و جلاد بداند. او زنان خیابانی را هدف قرار میدهد، آنها را به خانهاش میکشاند و با باوری متزلزل از عدالت، زندگیشان را پایان میدهد. عنکبوت نه تنها یک داستان جنایی، بلکه یک کاوش روانشناختی است در مرزهای اخلاق، انتقام و جنون.
فیلم با روایت پیچیده و لایهلایهای آغاز میشود که در آن سعید، نقش قاتلی را بازی میکند که باور دارد اعمالش برای تطهیر جامعه لازم است. اما در پس پرده این جنایتها، یک مرد معمولی نهفته است؛ مردی که با هر قتل بیشتر در تارهای خودش گرفتار میشود. در این میان، خانواده، همسر و فرزندان او، ناخواسته به بخشی از این جنون بدل میشوند. داستان فیلم، مخاطب را میان همدردی و انزجار از شخصیت اصلی معلق نگه میدارد و این همان نقطه قوت آن است.
ابراهیم ایرجزاد با فیلمنامهای از اکتای براهنی، اثری خلق کرده که تماشاگر را از ابتدا تا انتها درگیر خود میکند. ایرجزاد که پیشتر با تابستان داغ توانسته بود نگاهها را به سمت خود جلب کند، در «عنکبوت» به ژانری جسورانهتر روی آورده است.
کلام آخرما در این مقاله به فیلم سینمایی ترسناک ایرانی که در این ژانر ساخته شدهاند پرداختیم. بدون شک در لیست مذکور آثاری هستند که در دسته فیلمهای فاخر سینمای ایران جای دارند. نظر شما درباره فهرست فیلم های ترسناک ایرانی در این مقاله چیست؟ به نظر شما جای کدام فیلم در این لیست خالی است؟
امید است مقاله فیلم ترسناک ایرانی ؛ معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی 4 دهه اخیر برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل مقاله نظرات شخصی خود را در زمینه ترسناک ترین فیلم های ایرانی با ما در پاراج به اشترک بگذارید. همچنین با شرکت در نظرسنجی سایت پاراج میتوانید امتیازات مد نظر خودتان را برای هر یک از این فیلمها وارد کنید همیشه پاراجی بمانید و خدا نگهدار.