70%
نوشته شده توسط Richard Corliss.29 شهریور 1404
«گتسبی بزرگ». عنوان دو سوال فوری را مطرح میکند. چرا گتسبی بزرگ است؟ چون رمان سال ۱۹۲۵ اف. اسکات فیتزجرالد تمام فوریتهای دههای را که او «عصر جاز» نامید، در بر میگیرد. سوال دوم و پیچیدهتر: چرا گتسبی بزرگ است؟ جی گتسبی، شخصیتی مرموز در افسانههای منهتن و لانگ آیلند. هر فیلمی از رمان فیتزجرالد باید دیدگاه نیک را بپذیرد: که گتسبی مرد نجیب و تام اراذل است. لورمن چالش اصلیاش این بود که یا یک معادل ...
60%
نوشته شده توسط Scott Foundas.20 مرداد 1404
در «گتسبی بزرگ» باز لورمن، اگر زرق و برق نداشته باشد، ارزشی ندارد. این فیلم که شش ماه پس از تاریخ اکران اصلی خود از راه میرسد، حس و حالی شبیه به رژه روز شکرگزاری میسیز دارد که توسط لیبراچی اجرا شده است. البته، متهم کردن لورمن به افراط، کمی شبیه به ایراد گرفتن از پلنگ برای خالهایش است. دوستش داشته باشید یا نه، این بدون شک «گتسبی» اوست. لورمن حتی کمتر از اقتباسکنندگان قبلی داستان درک میکند که فی...
50%
نوشته شده توسط Claudia Puig.12 شهریور 1404
«گتسبی بزرگ» باز لورمن، دیوانهوار و اغراقآمیز، یک حماقت پر زرق و برق است. کارگردان یک موزیک ویدئوی طولانی و پر زرق و برق ساخته - همه نمایش بصری و کمی محتوا - به جای یک برداشت درخشان جدید از یک کلاسیک ادبی آمریکایی. تراژدی حماسی اف. اسکات فیتزجرالد در میان افراط و تفریط مجلل گم شده است. به نظر میرسد آنقدر تلاش صرف طراحی تولید چشمنواز، کار دوربین چرخشی و موسیقی متن ناهنجار شده که نتیجه، یک ناهما...
50%
نوشته شده توسط Ann Hornaday.26 شهریور 1404
«این مثل یک شهربازی است.» این نیک کاراوی است، راوی چشمدرشت و همیشهحاضر «گتسبی بزرگ»، که یکی از مهمانیهای افسانهای شخصیت اصلی ثروتمند و گریزان فیلم را توصیف میکند. اما کاراوی به همان راحتی میتوانست به خود فیلمی که در آن قرار دارد، اشاره کند؛ یک اقتباس بیش از حد واقعی، بیش از حد فعال و اغراقآمیز از رمان اف. اسکات فیتزجرالد. گفتن اینکه لورمن یک «گتسبی بزرگ» برای احمقها ساخته، سادهانگارانه اس...
جدیدترین عنوان هابیشتر
