60%
نوشته شده توسط John Nugent.20 شهریور 1404
زمان همیشه با «فرانسیس فورد کاپولا» مهربان بوده است؛ فیلمهای حماسی او که در زمان اکران مورد قدردانی قرار نگرفتند، بعدها به آثار کلاسیک تبدیل شدند. آیا این فیلم نیز همین مسیر را طی خواهد کرد؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد. این اثر به شدت جاهطلبانه، از نظر مفهومی جسورانه، اغلب غیرقابل درک، بیپایان جذاب و بیپایان خستهکننده است. این یک «افسانه» درباره سقوط امپراتوری، شباهتهای آمریکای مدرن و روم باستان...
60%
نوشته شده توسط Geoffrey Macnab.25 شهریور 1404
این حماسه ۱۲۰ میلیون دلاری که توسط خود «فرانسیس فورد کاپولا» تأمین مالی شده، قطعاً یک «پدرخوانده» یا «اینک آخرالزمان» دیگر نیست، اما حداقل سرشار از ایده است. این فیلم یک تصادف کامل نیست، اما عمیقاً ناقص و بسیار عجیب و غریب است. داستان در یک نیویورک آیندهنگرانه با پژواکهایی از روم باستان میگذرد. «آدام درایور» نقش یک معمار نابغه را بازی میکند که میخواهد شهر را با ماده جدید و جادوییاش بازسازی ک...
50%
نوشته شده توسط Audrey Fox.7 شهریور 1404
این فیلم شبیه به آن فیلمهای درون فیلمی است که برای نشان دادن اینکه یک کارگردان بیش از حد درگیر ایدههایش شده و از مسیر خارج شده، ساخته میشوند. این دقیقاً همان حسی است که «مگالوپلیس» منتقل میکند. این یک پروژه کاملاً شخصی و آشفته است که تعداد کمی از بازیگرانش از این فاجعه جان سالم به در میبرند. با این حال، نپذیرفتن عامدانه آنچه که مخاطبان ممکن است بخواهند ببینند، به نفع آنچه «فرانسیس فورد کاپولا...
50%
نوشته شده توسط Peter Debruge.12 شهریور 1404
این اثر یک هیولای پر زرق و برق و پر از ایده است. این همان حرکت بزرگی است که مخاطبان از «فرانسیس فورد کاپولا» انتظار داشتند: یک حماسه عظیم و بیپروا که در آن، مضامین ابدی بشریت، بحران شخصیتری را تحتالشعاع قرار میدهند. مشخص نیست که چرا «مگالوپلیس» باید در چنین مقیاس بزرگی ساخته میشد؛ بخش زیادی از فیلم در نمای نزدیک فیلمبرداری شده و میتوانست به راحتی روی صفحه آیفون تماشا شود. بازیگران درجه یک هس...
50%
نوشته شده توسط Chris Knight.18 شهریور 1404
در جشنواره کن، منتقدان درباره این فیلم به دو دسته تقسیم شدند و من به سرعت به جمع گروهی پیوستم که آن را آشفته و نامنسجم میدانستند. داستان فیلم در «رم جدید» میگذرد که همان نیویورک است، اما همه لباسهای رومی میپوشند و زمان آن قرن بیست و یکم است، اما حس و حال دهه ۴۰ میلادی را دارد. طرح داستانی یک جنگ قدرت با لحن شکسپیری است، اما هیچ چیز واقعی یا سنگین به نظر نمیرسد. شخصیتها بیانیههای مبهمی دربار...
جدیدترین عنوان هابیشتر