100%
نوشته شده توسط Ben Croll.5 شهریور 1404
فراموش کنید واقعیت مجازی را، به سهبعدی توجه نکنید و حتی به فکر معرفی یک نرخ فریم جدید هم نباشید - غوطهورکنندهترین تجربه سینمایی سال را میتوان در «فانوس دریایی» رابرت اگرز یافت؛ یک رؤیای تبآلود سیاه و سفید قدیمی که در قاب جعبهای ۱.۳۳:۱ فیلمبرداری شده و پر از زبان تخصصی و قدیمی است که با لذتی دیوانهوار توسط رابرت پتینسون، ویلم دفو و هیچکس دیگر ارائه میشود. این فیلم فوقالعاده است. این یک پر...
83%
نوشته شده توسط Joelle Monique.14 مرداد 1404
گاهی یک فیلم آنقدر عجیب، با فیلمبرداری زیبا و بازیهای استادانه است که با وجود ریتم نامنظم و پیامرسانی مبهم، نمیتوانم عاشقش نشوم. این همان حسی است که نسبت به آخرین فیلم رابرت اگرز، «فانوس دریایی»، داشتم. این فیلم یک دوئت استثنایی و ترسناک بین رابرت پتینسون و ویلم دفو است که در آن دو ملوان یکدیگر را تا آستانه جنون مطلق میکشانند و تهدید میکنند که تماشاگر را نیز با خود همراه کنند. با استفاده از ف...
83%
نوشته شده توسط Leah Greenblatt.19 مرداد 1404
چندین دقیقه طولانی و غمانگیز در صحنههای ابتدایی فیلم بدون هیچ صدای انسانی میگذرد؛ تنها باد، آب و فریادهای جیغگونه چند مرغ دریایی تنها. اولین خط دیالوگ انسانی، در واقع، یک صدای باد معده است؛ دومی هم همینطور. این به نظر یک نقطه ورود مناسب برای افسانه کمدی-تاریک رابرت اگرز است: یک رؤیای تبآلود سیاه و سفید که بین یک آواز دریایی و یک درام روانشناختی، با دوزهای سنگینی از پوچی، در نوسان است. دیالو...
80%
نوشته شده توسط Chris Tilly.22 مرداد 1404
رابرت اگرز به وضوح از به چالش کشیدن خود، بازیگرانش و تماشاگرانش لذت میبرد. دومین فیلم بلند او، حتی یک فیلم چالشبرانگیزتر از فیلم اولش «جادوگر» است؛ این فیلم در سیاه و سفید تیره فیلمبرداری شده (با استفاده از نسبت تصویر مربعی ۱.۱۹:۱)، دوباره از گویش آن زمان استفاده میکند و حول یک پیشفرض میچرخد که سؤالات بیشتری مطرح میکند و پاسخهای کمتری نسبت به سلف خود ارائه میدهد. «فانوس دریایی» کمتر درباره...
80%
نوشته شده توسط Manohla Dargis.30 مرداد 1404
ویلم دفو و رابرت پتینسون دو تا از مسحورکنندهترین - و به طرز لذتبخشی نگرانکنندهترین - چهرهها را در سینما دارند. در «فانوس دریایی»، یک اثر گوتیک آمریکایی زیرکانه، رابرت اگرز، کارگردان، بازیگران را طوری نورپردازی و قاببندی میکند که بر هر سطح استخوانی، هر چین و چروک صورت، حفره و نقطه ریز تهریش تأکید شود. فیلمبرداری سیاه و سفید تیره، سایهها و ناآرامی فیلم را عمیقتر میکند. همانند فیلم اولش «ج...
جدیدترین عنوان هابیشتر