امتیاز ۹۷٪ تماشاگران به فیلم جدید سیدنی سوئینی؛ آیا «کریستی» احیا میشود؟
فیلم «کریستی» (Christy) با بازی سیدنی سوئینی، نمونهی بارز شکاف عمیق بین منتقدان، حواشی اینترنتی و تماشاگران واقعی است. در حالی که فیلم با فروش ۱.۶ میلیون دلاری در گیشه نابود شده، امتیاز مخاطبان آن در راتن تومیتوز عدد خیرهکنندهی ۹۷٪ را نشان میدهد. این آمار نشان میدهد که جنجالهای اخیر سوئینی، اگرچه بر فروش تأثیر گذاشته، اما بر رضایت تماشاگران تأثیری نداشته است.
عملکرد تجاری ضعیف فیلم دلایل متعددی دارد، اما یکی از مهمترین آنها، حواشی پیرامون ستارهی آن است. سیدنی سوئینی در تابستان ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) با کمپین تبلیغاتی «ژنهای عالی» (Great Genes) برای امریکن ایگل، به دلیل بازی با کلمات (Genes/Jeans) و اشاره به مفاهیم «برتری نژادی» (موهای بلوند و چشمان آبی) به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. حمایت دونالد ترامپ از این تبلیغ، او را وارد یک دوقطبی سیاسی کرد.
در بدترین زمان ممکن، یعنی در هفتهی اکران «کریستی»، مصاحبهی جدید او با مجلهی GQ منتشر شد که در آن، سوئینی از پاسخگویی شفاف به این جنجالها طفره رفت. این «سکوت» رسانهای، باعث شد تور تبلیغاتی فیلم به جای تمرکز بر داستان الهامبخش کریستی مارتین، تحتالشعاع حواشی شخصی ستارهی آن قرار گیرد.
با این حال، امتیاز ۹۷٪ تماشاگران داستان متفاوتی را روایت میکند. به نظر میرسد مخاطبانی که برای دیدن داستان بوکسور کریستی مارتین و مبارزهی او با خشونت خانگی به سینما رفتهاند، دقیقاً همان چیزی را که میخواستند دریافت کردهاند و بازی سوئینی را باورپذیر یافتهاند. این در حالی است که منتقدان با امتیاز ۶۶٪، فیلم را «کلیشهای» خواندهاند.
این شکاف بزرگ نشان میدهد که «کریستی» پتانسیل بالایی برای «زندگی دوم» در پلتفرمهای استریم دارد؛ جایی که مخاطبان بدون توجه به هیاهوی گیشه، میتوانند مستقیماً با خود اثر ارتباط برقرار کنند.
رسانه فندوموایر
