فیلم «سگ‌های خفته» سیمو لیو یک کارگردان عالی پیدا کرد

انتشار: 7 دی 1404 20:13
ز.م مطالعه: 3 دقیقه
پاراج-
فیلم «سگ‌های خفته» سیمو لیو یک کارگردان عالی پیدا کرد

در یکی از مهم‌ترین تحولات حوزه اقتباس‌های سینمایی از بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۵، سیمو لیو (Simu Liu)، ستاره‌ی دنیای سینمایی مارول و سریال Kim’s Convenience، رسماً تایید کرد که پروژه اقتباسی Sleeping Dogs از فاز «توسعه» (Development) خارج شده و کارگردان نهایی خود را شناخته است. این خبر که در حاشیه تور تبلیغاتی سریال جدید لیو در شبکه پیکاک (Peacock) با نام The Copenhagen Test اعلام شد، نشان‌دهنده عزم جدی هالیوود برای بهره‌برداری از آرشیو IPهای کلاسیک اسکوئر انیکس (Square Enix) است.

انتخاب استراتژیک: تیمو تجهانتو و سینمای اکشن اندونزی سیمو لیو تایید کرد که تیمو تجهانتو (Timo Tjahjanto)، کارگردان صاحب‌سبک اندونزیایی، سکان هدایت این فیلم را بر عهده گرفته است. از منظر تحلیلگران صنعت، این یک انتخاب هوشمندانه و جسورانه است. تجهانتو با ساخت فیلم‌هایی نظیر The Night Comes For Us (محصول نتفلیکس در سال ۲۰۱۸) و اخیراً دنباله‌ی موفق Nobody 2 با بازی باب اودنکرک، خود را به عنوان استاد اکشن‌های خشن، سریع و مبتنی بر هنرهای رزمی (Martial Arts) تثبیت کرده است. انتخاب کارگردانی که تخصصش در طراحی صحنه‌های مبارزه‌ی تن‌به‌تن (Close-quarters Combat) است، دقیقاً با ماهیت گیم‌پلی بازی Sleeping Dogs همخوانی دارد. این تصمیم نشان می‌دهد که تهیه‌کنندگان قصد ندارند یک فیلم اکشنِ استودیوییِ تمیز و پاستوریزه بسازند، بلکه هدفشان خلق اثری با درجه سنی بزرگسال (R-Rated) و وفادار به خشونت ذاتی بازی است.

عبور از «برزخ تولید» و شکست دانی ین پروژه Sleeping Dogs سال‌ها در «جهنم توسعه» (Development Hell) هالیوود گرفتار بود. پیش از این، قرار بود دانی ین (Donnie Yen)، اسطوره سینمای رزمی هنگ‌کنگ، نقش اصلی را ایفا کند، اما آن پروژه هرگز به مرحله تولید نرسید. ورود سیمو لیو به عنوان بازیگر نقش اصلی و تهیه‌کننده، نیروی محرکه جدیدی به پروژه تزریق کرده است. لیو که پس از موفقیت Shang-Chi نفوذ بالایی در استودیوها پیدا کرده، توانسته است فیلمنامه‌ی نهایی را تایید کند و حالا با جذب کارگردانی مثل تجهانتو، پروژه را به مرحله پیش‌تولید (Pre-production) برساند.

پتانسیل بازار و آینده اقتباس‌ها بازی Sleeping Dogs که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، با وجود تحسین منتقدان و فروش نسبتاً خوب، هرگز دنباله‌ای دریافت نکرد. اما این عنوان در میان گیمرها به یک اثر کالت (Cult Classic) تبدیل شد. ساخت فیلم سینمایی از چنین عنوانی، ریسک کمتری نسبت به IPهای جدید دارد، زیرا پایگاه هواداران وفاداری دارد که سال‌ها منتظر محتوای جدید بوده‌اند. با توجه به موفقیت‌های اخیر اقتباس‌های ویدیو گیمی در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ (مانند The Last of Us و Fallout)، سرمایه‌گذاران اکنون اعتماد بیشتری به داستان‌های گیمینگ دارند. اگر تیمو تجهانتو بتواند همان فرمول موفق Nobody 2 را در اینجا پیاده کند، Sleeping Dogs می‌تواند آغازگر یک فرنچایز اکشن جنایی جدید برای هالیوود باشد؛ چیزی شبیه به نسخه آسیایی جان ویک که در خیابان‌های نئونی هنگ‌کنگ جریان دارد.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات