انتشار یک یادداشت شخصی از سوی شهاب حسینی در صفحه اینستاگرامش، فضای رسانهای و شبکههای اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است. لحن این متن برای برخی مخاطبان به گونهای بوده که احتمال کنارهگیری او از سینما را مطرح کردهاند؛ برداشتی که هنوز بهطور رسمی تأیید نشده اما بحثبرانگیز شده است.
ماجرا از مراسم یادبود جواد گنجی آغاز شد؛ آیینی که در خانه سینما برگزار شد و جمعی از هنرمندان از جمله بهرام افشاری، مجید برزگر، احسان عبدیپور و همایون اسعدیان در آن حضور داشتند. پس از این مراسم، انتشار بخشهایی از صحبتها و واکنشهایی که در فضای مجازی شکل گرفت، حاشیههایی را به دنبال داشت.
در ادامه، خانواده مرحوم گنجی اعلام کردند برخی ویدیوهای منتشرشده تقطیعشده بوده و ارتباط مستقیمی با کلیت سخنان مطرحشده نداشته است. با این حال، فضای شکلگرفته باعث شد شهاب حسینی با انتشار متنی شخصی، به نوعی واکنش نشان دهد؛ متنی که از سوی برخی کاربران به منزله خداحافظی تعبیر شده است.
او در این یادداشت بیشتر بر مفاهیم درونی، رهایی و دلنبستن تأکید کرده و هیچ اشاره مستقیمی به ترک حرفه بازیگری نکرده است، اما لحن معنوی و تأملبرانگیز آن باعث شده گمانهزنیها ادامه پیدا کند.
«خدایا با همه وجود تو را شاکرم که در تقدیر ازلی خود مرا بینیاز از آن کردی که بخواهم کاخ آرزوهایم را بر ویرانههای دیگران بسازم و هیچگاه امید مرا که ناامیدی از هر کس جز خودت بود، ناامید نکردی و در این جهان سرشار از اسارتهای بیرونی و درونی شهد گوارای زیستن در آزاداندیشی را به روح تبزده و عطشناکم کشاندی و نعمت آزادی را از درون قلب و روحم بر من ارزانی داشتی.
حال دیگر قلبم نه از تمجیدها میشکفد و نه از تحقیرها میشکند. مرا آموختی که مهم نیست دیگران مرا چقدر میشناسند، مهم این است که من، خود خویشتن را چقدر میشناسم و این است حس خوب دل نبستن به غیر تو.
مرا خود به این وادی کشاندی و ملال زیستن در برابر چشمان همیشه قضاوتگر و گاه عاری از انصاف را به جانم نشاندی که هرچه کردم، آنچه خود خواستند دیدند و هرچه گفتم، آنچه خود خواستند شنیدند و من درس خود را از این آزمایش فرا گرفتم و حال میخواهم که مرا از این وادی به در آری تا از این پس عطایش را به لقای تو ببخشم.
آمین یا یگانه تنها و ای یگانه آشنا»