لاینزگیت کنترل «رمبو» و «بیمصرفها» را از میلنیوم خرید
در معاملهای بزرگ و لرزهآور در «بازار فیلم آمریکا» (AFM)، لاینزگیت حقوق دو فرنچایز اکشن کلیدی میلنیوم مدیا، «رمبو» و «بیمصرفها»، را به دست آورد. این قرارداد که در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۵ (۱۲ آبان ۱۴۰۴) اعلام شد، پس از شکستهای تجاری اخیر میلنیوم، کنترل آیندهی این مجموعهها را به لاینزگیت میسپارد.
این توافق گسترده شامل حقوق توزیع جهانی پیشدرآمد «جان رمبو» (John Rambo) و همچنین توسعه و تولید تمام آثار آتی «بیمصرفها» (شامل فیلم، تلویزیون و بازی) است. این یک تغییر استراتژیک بزرگ برای میلنیوم مدیا است که توسط آوی لرنر تأسیس شد و به عنوان یکی از آخرین استودیوهای مستقل بزرگ شناخته میشد.
میلنیوم اخیراً با چالشهای جدی مواجه شده است. «بیمصرفها ۴» (۲۰۲۳) که با بودجهی هنگفت ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد، با فروش جهانی فاجعهبار (کمتر از ۴۵ میلیون دلار) عملاً این مجموعه را زمین زد. «رمبو: آخرین خون» (۲۰۱۹) نیز اولین فیلم رمبو بود که نتوانست به فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلار برسد (فروش جهانی آن ۹۱.۵ میلیون دلار بود). به نظر میرسد میلنیوم تصمیم گرفته کنترل این آیپیهای رو به افول را به لاینزگیت واگذار کند.
لاینزگیت که پیشتر توزیعکنندهی این فیلمها در مناطقی بود، حالا کنترل کامل را به دست گرفته است. این استودیو خود نیز برای احیای فرنچایزهای اکشن تلاش میکند. پس از عملکرد تجاری ناامیدکنندهی اسپینآف «جان ویک» یعنی «بالرینا» (که با بودجه ۹۰ میلیونی تنها ۱۳۲ میلیون دلار فروخت)، آنها اکنون روی احیای این دو نام آشنا سرمایهگذاری کردهاند.
لاینزگیت بلافاصله فروش بینالمللی پیشدرآمد «جان رمبو» را در AFM آغاز خواهد کرد. نوآ سنتینئو (ستاره «بلک ادم») برای بازی در نقش جوانی رمبو و یالماری هلاندر (کارگردان Sisu) برای کارگردانی این فیلم در نظر گرفته شدهاند.
این قرارداد نشان میدهد که میلنیوم از رقابت سنگین با استریمرها عقب کشیده و لاینزگیت فرصت را برای بازسازی این دو مجموعهی اکشن غنیمت شمرده است.
رسانه هالیوود ریپورتر
