جان بویگا، بازیگر نقش شخصیت فین در دنیای Star Wars، اعلام کرد که با دیو فیلونی، رئیس لوکاسفیلم، درباره بازگشت احتمالی خود به این مجموعه گفتگوهایی داشته است. این خبر در رویداد MEGACON اعلام شد.
دنیای Star Wars در حال حاضر دوران گذار را سپری میکند و لوکاسفیلم در تلاش است تا موفقیتهای اخیر خود در پلتفرمهای استریم را با بازگشت به سینماها متعادل کند. پس از تمرکز فراوان بر سریالهای دیزنی پلاس، این استودیو خود را برای بازگرداندن این حماسه به پرده نقرهای با فیلم The Mandalorian & Grogu آماده میکند که اولین فیلم Star Wars از سال ۲۰۱۹ (The Rise of Skywalker) خواهد بود.
با وجود این انتقال به فاز جدید، فرنچایز جنگ ستارگان هم از نظر مالی و هم از نظر محبوبیت همچنان قدرتمند است. با این حال، این مجموعه با واکنشهای منفی طرفداران نسبت به آثار اخیر و نگرانیهایی درباره برنامههای بلندمدت دیزنی برای کهکشان محبوب روبرو است.
بویگا که بیشتر برای ایفای نقش فین در سهگانه دنباله Star Wars (The Rise of Skywalker، The Force Awakens و The Last Jedi) شناخته میشود، در جریان این رویداد درباره احتمال بازگشت خود در پروژههای آینده مورد پرسش قرار گرفت. یکی از طرفداران با هیجان فریاد زد: «با دیو [فیلونی] تماس بگیرید.» و پاسخ این بازیگر مورد توجه حضار قرار گرفت.
بویگا گفت: «در واقع، این کار را کردهام.» این بدان معناست که گفتگوهایی با دیو فیلونی، رئیس لوکاسفیلم، ممکن است قبلاً انجام شده باشد. این اظهار نظر کوتاه اما مهم احتمالاً طرفداران Star Wars را هیجانزده کرده است، زیرا مشتاقانه منتظر بازگشت احتمالی شخصیت فین در آینده هستند.
فیلونی که به عنصری جداییناپذیر در شکلدهی پروژههای مدرن Star Wars مانند The Mandalorian و Ahsoka تبدیل شده، از نظر طرفداران کسی است که میتواند شخصیت بویگا را به طور معناداری گسترش دهد. بسیاری از طرفداران معتقدند که فین پتانسیل استفاده نشدهای داشت و شایسته زمان بیشتری بر روی پرده بود.
بویگا همواره درباره تجربیات خود با Star Wars، چه جنبههای مثبت و چه منفی، صحبت کرده است. در حالی که او برای فرصتهایی که Star Wars فراهم نموده، قدردانی کرده است، همچنین به طور علنی درباره ناامیدیهای خود از نحوه مدیریت شخصیتش در طول سهگانه دنباله صحبت کرده است. در مصاحبههای گذشته، این بازیگر خاطرنشان کرد که آرک داستانی فین به اندازهای که باید، تکامل نیافت و او در The Force Awakens به حاشیه رانده شد.
با این حال، آخرین اظهارات او در MEGACON نشان میدهد که او از آن زمان با تیم خلاق آشتی کرده است. بویگا به جای رد کردن ایده بازگشت، ظاهراً در حال مذاکره برای قراردادی با لوکاسفیلم است. اشاره به فیلونی با توجه به نقش این فیلمساز در مجموعه Star Wars و همچنین استعداد او در داستانسرایی عالی و توسعه شخصیتها، اهمیت ویژهای دارد.
در حال حاضر، هیچ اعلام رسمی درباره بازگشت بویگا در فیلمها یا سریالهای آینده Star Wars منتشر نشده است. لوکاسفیلم به توسعه چندین پروژه از جمله فیلمهایی که در دورانهای مختلف کهکشان اتفاق میافتند و همچنین سریالهایی ادامه میدهد. اینکه آیا فین در این برنامهها جایگاهی خواهد داشت یا خیر، در حال حاضر نامشخص است.
منبع/گیمفا