افتتاحیه جهانی ۱۰۲ میلیون دلاری مقصد نهایی خطوط خون

فیلم «مقصد نهایی: خطوط خون» (Final Destination: Bloodlines)، محصول جدید شرکتهای نیو لاین و برادران وارنر، با شروعی فراتر از پیشبینیها، در اولین آخر هفته اکران خود (۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) به فروش جهانی چشمگیر ۱۰۲ میلیون دلاری دست یافت. این موفقیت با تقسیم تقریباً مساوی ۵۱ میلیون دلار از گیشه داخلی آمریکا (U.S.) و ۵۱ میلیون دلار از بازارهای بینالمللی حاصل شده است که اتفاقی نادر محسوب میشود.
رکوردشکنی در بازارهای جهانی
این قسمت جدید از مجموعه «مقصد نهایی» که توسط زک لیپوفسکی (Zach Lipovsky) و آدام بی. استاین (Adam B. Stein) کارگردانی شده و نقدهای مثبتی نیز دریافت کرده، با اختلاف بهترین افتتاحیه این فرنچایز قدیمی را در بازارهای خارج از آمریکای شمالی به نام خود ثبت کرده است. «خطوط خون» در ۵۳ بازار بینالمللی رتبه اول را کسب کرد و عملکرد آن در مقایسه با فیلمهای مشابهی چون «لبخند» (Smile) (با ۲۳۲٪ فروش بیشتر)، «مقصد نهایی ۵» (Final Destination 5) (با ۱۳۳٪ فروش بیشتر) و «مقصد نهایی (۲۰۰۹)» (The Final Destination) (با ۹۶٪ فروش بیشتر) بسیار بهتر بوده است. پنج بازار برتر بینالمللی این فیلم تاکنون مکزیک (Mexico) (۵.۵ میلیون دلار)، بریتانیا (UK) (۵.۳ میلیون دلار)، فیلیپین (Philippines) (۳.۴ میلیون دلار)، هند (India) (۳ میلیون دلار) و فرانسه (France) (۳ میلیون دلار) بودهاند.
عملکرد دیگر فیلمهای مهم
در همین حال، فیلم «تاندر بولتز*» (*Thunderbolts) محصول مارول (Marvel) و دیزنی (Disney)، در سومین آخر هفته اکران خود ۱۵.۷ میلیون دلار دیگر از بازارهای خارجی کسب کرد تا مجموع فروش بینالمللی خود را به ۱۷۰.۳ میلیون دلار و فروش جهانی را به ۳۲۵.۷ میلیون دلار برساند. «فیلم ماینکرفت» (A Minecraft Movie) از برادران وارنر (Warner Bros) و لجندری (Legendary) نیز با ۸.۳ میلیون دلار فروش دیگر در بازارهای خارجی، مجموع فروش جهانی خود را به ۹۲۸.۶ میلیون دلار رسانده است. آخر هفته آینده نیز با اکران «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) دیزنی و «ماموریت: غیرممکن – تسویه حساب نهایی» (Mission: Impossible – The Final Reckoning) پارامونت (Paramount)، رقابت در گیشه داغتر خواهد شد.
منبع: ددلاین