انیمیشن نژا ۲ رکورد درون و بیرون ۲ را شکست

انتشار: 31 فروردین 1404 19:12
مطالعه : 2 دقیقه
پاراج-
انیمیشن نژا ۲ رکورد درون و بیرون ۲ را شکست

انیمیشن محبوب دیزنی و پیکسار، Inside Out 2 (درون و بیرون ۲)، که پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ بود، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را از دست داد. جایگاه نخست اکنون در اختیار انیمیشن کامپیوتری چینی Ne Zha 2 (نژا ۲) قرار گرفته است؛ فیلمی که با وجود اکران در تعداد بسیار کمتری از سینماهای آمریکای شمالی نسبت به رقیبش، توانست این رکورد را جابجا کند.

رکوردشکنی غافلگیرکننده

Inside Out 2 با فروش جهانی ۱.۷ میلیارد دلار، برای مدتی کوتاه رکورددار پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ بود. اما Ne Zha 2 که دنباله‌ای بر انیمیشن موفق Ne Zha (نژا) محصول ۲۰۱۹ است، در هفته‌های اخیر از آن پیشی گرفت و مجموع فروش خود را تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۴ (۲۰ آوریل ۲۰۲۵) به ۱.۹ میلیارد دلار رساند. این فیلم که بر اساس اساطیر چین ساخته شده، داستان نژا، کودک اهریمنی که توسط انسان‌ها بزرگ شده، را دنبال می‌کند که به دنبال معجونی جادویی برای احیای دوستش، شاهزاده اژدها، می‌گردد.

موفقیت عظیم در چین، حضور محدود در غرب

نکته قابل توجه این است که تقریباً تمام فروش خیره‌کننده Ne Zha 2 مدیون استقبال بی‌نظیر تماشاگران در خود چین است. این فیلم در آمریکای شمالی تنها ۲۰ میلیون دلار و در اروپا حدود ۲.۲ میلیون دلار فروش داشته است. با این حال، همین فروش محدود در اروپا کافی بود تا رکورد پرفروش‌ترین فیلم چینی در ۲۰ سال اخیر این قاره را به نام خود ثبت کند. موفقیت چشمگیر فیلم در چین به عواملی چون اکران در تعطیلات سال نوی قمری (زمانی که بسیاری از خانواده‌ها به سینما می‌روند)، گرافیک خیره‌کننده، صحنه‌های نبرد نفس‌گیر، بازاریابی دهان‌به‌دهان و تبدیل شدن به یک پدیده فرهنگی با تبلیغات محلی گسترده (از کوکتل‌های مخصوص تا تخفیف آرایشگاه‌ها) نسبت داده می‌شود.

رتبه جهانی و برنامه‌های آینده

Ne Zha 2 با فروش ۱.۹ میلیارد دلاری، نه تنها پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ تا به امروز است، بلکه اکنون در جایگاه نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان قرار دارد و فاصله‌ی کمی با رتبه هشتم، Spider-Man: No Way Home (مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست) با فروش حدود ۱.۹۲ میلیارد دلار دارد. شرکت CMC Pictures، توزیع‌کننده بین‌المللی فیلم، برنامه‌هایی برای انتشار نسخه دوبله انگلیسی با صداپیشگان شناخته‌شده و کمپین‌های بازاریابی هدفمند و بزرگتر برای جذب مخاطبان غیرچینی اعلام کرده است تا شاید موفقیت فیلم در سطح جهانی نیز گسترش یابد.

منبع: Forbes

نظرات کاربران
هیچ نظری موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین مقالات