فصل دوم برنامه تلویزیونی «سینمابانو» از یکشنبه ۱۲ بهمنماه پخش خود را از شبکه تهران آغاز میکند. این برنامه در دوره جدید، همزمان با برگزاری چهل و چهارمین جشنواره ملی فیلم فجر، به بررسی جریانهای اصلی سینمای ایران و تحلیل آثار حاضر در جشنواره میپردازد.
در فصل تازه «سینمابانو»، تمرکز اصلی بر مفهوم میهن و هویت ملی و بازتاب آن در سینمای ایران است؛ مفاهیمی که از زاویه نقش و جایگاه زن در روایتهای سینمایی مورد بررسی قرار میگیرند. این برنامه تلاش میکند تصویری تحلیلی از نسبت سینما با هویت فرهنگی و اجتماعی ارائه دهد.
یکی از محورهای مهم این فصل، تحلیل نقش سینماگران زن در چهل و چهارمین جشنواره فیلم فجر است؛ از کارگردانان و نویسندگان گرفته تا بازیگران زن، که حضور و تأثیر آنها در فیلمهای جشنواره به صورت ویژه بررسی میشود.
«سینمابانو» با تهیهکنندگی و اجرای مونا اورعی، کارگردانی هنری محمد پیوندی و سردبیری سحر قناعتی تولید شده و هر روز حوالی ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه تهران پخش میشود.
منبع/خبرگزاری مهر