نمایش «کازابلانکا» به قلم سهند خیرآبادی، با کارگردانی شیما محمدی و تهیهکنندگی مجید طاهریانفرد، در تالار حافظ روی صحنه میرود. این اثر در بخشهای «مسابقه ایران» و «میهمان» جشنواره اجرا شده و هر روز در دو سانس ساعت ۱۶ و ۱۹ با مدتزمان ۷۰ دقیقه میزبان مخاطبان تئاتر است.
«کازابلانکا» که یکی از ماندگارترین عاشقانههای تاریخ هنر جهان بهشمار میرود، پس از گذشت حدود ۸۰ سال، حالا در قالب نمایشی ایرانی جان تازهای گرفته است. این اثر پیشتر نیز از ابتدای آبانماه امسال به مدت ۳۰ شب در تالار حافظ اجرا شده و با استقبال مخاطبان همراه بوده است.
در این نمایش، جمعی از بازیگران شناختهشده و جوان حضور دارند. کامران تفتی، سینا رازانی، شیما محمدی، ایوب آقاخانی (بهعنوان بازیگر مهمان از گروه پوشه)، بهرام ابراهیمی، حسین جاهد، مهدی توکلینیا، پوریا میرزایی، هدیه عبدیان، مهدی بازیار، نیلوفر ذوالفقاری، فرید صادق، رضا حمزهپور، محمدحسین بیات، هوراز رحیمزاده، درسا جعفرخانی، عرشیا حسینی، آرمین قمصری، امیرمهدی اسانلو، سارینا نقیپور، یسنا نقیپور و علی اربابی در این اثر ایفای نقش میکنند.
اجرای دوباره این نمایش، تلاشی است برای بازخوانی یک داستان عاشقانه کلاسیک در قالبی معاصر که مخاطب امروز تئاتر ایران را با خود همراه میکند.