ویکتوریا پدرتی

Victoria Pedretti
ویکتوریا پدرتی
  • اسم مستعارویکتوریا
  • تولدپنج‌شنبه 3 فروردین 1374
  • محل تولدفیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا
  • وضعیت تأهلمجرد
  • قد163
  • تحصیلاتدبیرستان پنسبری، فیرلس هیلز
  • دانشگاهمدرسه درام دانشگاه کارنگی ملون
  • مشاغلصداپیشه - بازیگر تئاتر
  • شبکه‌های اجتماعی

بیوگرافی ویکتوریا پدرتی

ویکتوریا پدرتی (Victoria Pedretti)، بازیگر برجسته‌ی آمریکایی، به خاطر نقش‌آفرینی‌های گیرا و به‌یادماندنی‌اش، به‌ویژه در ژانرهای ترسناک و هیجان‌انگیز، شناخته می‌شود. او با نقش برجسته‌اش در سریال «تسخیرشدگی خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) به شهرت رسید و پس از آن در پروژه‌های مطرحی چون سریال «تو» (You) و فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) حضور یافت. پدرتی به عنوان چهره‌ای قابل توجه در تلویزیون معاصر مطرح است و گرچه اغلب با لقب «ملکه‌ی جیغ» (scream queen) شناخته می‌شود، اما دامنه‌ی بازیگری او فراتر از این ژانر خاص است. او همچنین استعداد خود را در سینما و تئاتر برادوی به نمایش گذاشته است. جالب است که پدرتی لزوماً قصد نداشت ستاره‌ی ژانر وحشت شود، اما موفقیت زودهنگام او در این ژانر با سریال‌های «خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House)، «عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) و «تو» (You) به سرعت او را در این جایگاه تثبیت کرد.

فیلم و سریال های ویکتوریا پدرتی

خاستگاه
خاستگاهدرام، تاریخی
imdb logo7.2/10
 تسخیر عمارت بلای
تسخیر عمارت بلایدرام، ترسناک، معمایی
imdb logo7.4/10
شرلی
شرلیبیوگرافی، درام، معمایی
imdb logo6.1/10
تسخیر خانه هیل
تسخیر خانه هیلدرام، ترسناک، معمایی
imdb logo8.5/10
تو
توجنایی، درام، عاشقانه
imdb logo7.7/10

اطلاعات شخصی و خانوادگی ویکتوریا پدرتی

  • نام کامل: ویکتوریا پدرتی

  • قد: ۱.۶۳ متر 

  • وزن: ۵۵ کیلوگرم 

  • نام پدر: مایکل پدرتی    

زندگینامه کامل ویکتوریا پدرتی

ویکتوریا پدرتی (Victoria Pedretti)، بازیگر برجسته‌ی آمریکایی، به خاطر نقش‌آفرینی‌های گیرا و به‌یادماندنی‌اش، به‌ویژه در ژانرهای ترسناک و هیجان‌انگیز، شناخته می‌شود. او با نقش برجسته‌اش در سریال «تسخیرشدگی خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) به شهرت رسید و پس از آن در پروژه‌های مطرحی چون سریال «تو» (You) و فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) حضور یافت. پدرتی به عنوان چهره‌ای قابل توجه در تلویزیون معاصر مطرح است و گرچه اغلب با لقب «ملکه‌ی جیغ» (scream queen) شناخته می‌شود، اما دامنه‌ی بازیگری او فراتر از این ژانر خاص است. او همچنین استعداد خود را در سینما و تئاتر برادوی به نمایش گذاشته است.  جالب است که پدرتی لزوماً قصد نداشت ستاره‌ی ژانر وحشت شود، اما موفقیت زودهنگام او در این ژانر با سریال‌های «خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House)، «عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) و «تو» (You) به سرعت او را در این جایگاه تثبیت کرد. 

کودکی و سال‌های ابتدایی زندگی

ویکتوریا پدرتی در ۲۳ مارس ۱۹۹۵ در فیلادلفیا، پنسیلوانیا متولد شد. او در خانواده‌ای یهودی بزرگ شد و مراسم بت میتصوا (bat mitzvah) را برگزار کرد. پدرش، مایکل پدرتی، استاد دانشگاه یا فعال در کسب‌وکار بود  و مادرش خانه‌دار بود. پدر او سه چهارم ایتالیایی‌تبار و مادربزرگ مادری‌اش یهودی اشکنازی بود. در هفت سالگی، تشخیص داده شد که او مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی است. او دوران کودکی خود را در منطقه‌ی فیلادلفیا گذراند. علاقه‌ی اولیه‌ی او به تئاتر موزیکال در دوران تحصیل در دبیرستان پنزبری در فیرلس هیلز شکوفا شد. او همچنین از علاقه‌ی دوران کودکی‌اش به فیلم و تلویزیون یاد کرده و گفته است که این علاقه «قطعاً دیدگاه من به جهان را شکل داد». پدرتی تحصیلات عالی خود را در مدرسه‌ی درام دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ دنبال کرد و در سال ۲۰۱۷ مدرک کارشناسی هنرهای زیبا در رشته‌ی بازیگری را دریافت نمود. 

شروع کار حرفه‌ای

پدرتی فعالیت بازیگری خود را در سال ۲۰۱۴ با بازی در دو فیلم کوتاه آغاز کرد: «تنها» (Sole) که در آن نقش اصلی را ایفا کرد و «کشف عدن» (Uncovering Eden) که در آن نقش ادی را بازی کرد. فیلم «کشف عدن» (Uncovering Eden) به موضوعاتی چون هویت یهودی و فشارهای دوران نوجوانی می‌پرداخت  که با توجه به پیشینه‌ی خود پدرتی، قابل توجه است.  نقش برجسته‌ای که او را به شهرت رساند، نقش النور «نل» کرین ونس در سریال ترسناک فراطبیعی نتفلیکس، «تسخیرشدگی خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) (۲۰۱۸) بود که کمی پس از فارغ‌التحصیلی به او پیشنهاد شد. این سریال با استقبال گسترده‌ی منتقدان روبرو شد و پدرتی را به عنوان «روح» سریال ستودند. این نقش او را به عنوان یک «ملکه‌ی جیغ» تثبیت کرد. بازی او به خاطر «واقع‌گرایی وحشتناک» و انتقال درد و رنج شخصیت نل تحسین شد. آخرین پروژه‌های اعلام شده برای او شامل فیلم‌های «میوه‌های ممنوعه» (Forbidden Fruits))، «اگر او بسوزد» (If She Burns) و «آخرین روز» (The Last Day) است.   

فیلم‌‌های ویکتوریا پدرتی

پدرتی در سال ۲۰۱۹ نقش لسلی ون هوتن («لولو») را در فیلم کمدی-درام کوئنتین تارانتینو، «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) ایفا کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بود و نامزدی‌های متعددی برای گروه بازیگران به ارمغان آورد. همکاری با کارگردان بزرگی چون تارانتینو در اوایل دوران حرفه‌ای و ایفای نقش شخصیتی واقعی مرتبط با خانواده‌ی منسون، نقطه عطف مهمی برای او بود. در سال ۲۰۲۰، او در نقش کاترین در فیلم درام زندگی‌نامه‌ای «شرلی» (Shirley) در کنار الیزابت ماس ظاهر شد. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد  و نقش پدرتی به خاطر «انرژی سرزنده» تحسین شد. ارتباط موضوعی این فیلم با موفقیت قبلی‌اش نیز جالب توجه بود، زیرا شرلی جکسون نویسنده‌ی منبع اقتباس «خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) بود. فیلم‌شناسی او با حضور در درام زندگی‌نامه‌ای «منشأ» (Origin) (۲۰۲۳) در نقش ایرما اکلر  و فیلم هیجان‌انگیز «پونی‌بوی» (Ponyboi) (۲۰۲۴) در نقش انجل ادامه یافت. او همچنین در فیلم موزیکال کیسی ماسگریوز به نام «Star-Crossed: The Film» (۲۰۲۱)  و پروژه‌های آینده‌ای چون «آخرین روز» (The Last Day)  و «اگر او بسوزد» (If She Burns)  حضور دارد یا خواهد داشت. 

سریال‌های ویکتوریا پدرتی

پدرتی با بازی در نقش لاو کوئین در سریال هیجان‌انگیز نتفلیکس، «تو» (You) به شهرت بیشتری دست یافت. جالب اینجاست که او در ابتدا برای نقش بک در فصل اول تست داده بود. کارگردانان پس از دیدن بازی او در «خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) و مشاهده‌ی شیمی رابطه‌اش با پن بدجلی، او را برای نقش لاو انتخاب کردند. بازی او به خاطر ارائه‌ی «میزان مناسبی از ترسناکی و جذابیت» تحسین شد .شخصیت پیچیده و محبوب لاو کوئین و واکنش‌های طرفداران و منتقدان به آن، بخش مهمی از کارنامه‌ی اوست. فیلمبرداری صحنه‌های خصوصی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ نیز چالش‌هایی را برای او به همراه داشت. او همچنین برای بازی در نقش اصلی دانیل «دنی» کلیتون به مجموعه‌ی «تسخیرشدگی» در فصل دوم آن با عنوان «تسخیرشدگی عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) (۲۰۲۰) بازگشت. او برای این نقش برنده‌ی جایزه‌ی فیلم و تلویزیون ام‌تی‌وی برای ترسناک‌ترین اجرا شد  و نامزد جایزه‌ی منتخب منتقدان سوپر (Critics' Choice Super Award) شد. این نقش متفاوت، توانایی او در به تصویر کشیدن شخصیت‌های گوناگون در همین ژانر را نشان داد. علاوه بر اینها، او به عنوان بازیگر مهمان در نقش اولین پورتر در سریال آنتولوژی «داستان‌های شگفت‌انگیز» (Amazing Stories) (۲۰۲۰)  و در فیلم کوتاه «این یک نامه‌ی عاشقانه نیست» (This is Not a Love Letter) (۲۰۲۰) ظاهر شد.   

جوایز و افتخارات

استعداد و تأثیرگذاری ویکتوریا پدرتی در اوایل دوران حرفه‌ای‌اش با جوایز و نامزدی‌های متعددی تأیید شده است، به‌ویژه در ژانرهای ترسناک و هیجان‌انگیز. او برنده‌ی جایزه‌ی فیلم و تلویزیون ام‌تی‌وی برای ترسناک‌ترین اجرا در «عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) شد و برای همین جایزه در «خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) و همچنین برای بهترین نقش منفی در «تو» (You) نامزد شد. او برای نقش‌آفرینی‌اش در «خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) نامزد جایزه‌ی ساترن شد. همچنین برای بازی در «عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) نامزد جایزه‌ی منتخب منتقدان سوپر شد  و برای سریال «تو» (You) نامزدی جایزه‌ی انجمن منتقدان هالیوود (HCA) را کسب کرد. علاوه بر این، او به خاطر بازی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) و سریال «خانه‌ی هیل» (The Haunting of Hill House) نامزدی‌های گروهی دریافت کرد .

زندگی شخصی و حواشی

ویکتوریا پدرتی به حفظ حریم خصوصی خود شهرت دارد  و حضور محدودی در رسانه‌های اجتماعی دارد. در مورد روابط عاشقانه‌اش، که او در سال ۲۰۲۱ برای مدت کوتاهی با دیلن آرنولد، هم‌بازی‌اش در سریال «تو» (You)، رابطه داشته است. همچنین در فوریه‌ی ۲۰۲۴ در حال بوسیدن فرد هچینگر دیده شده است. با این حال، او به ندرت در مورد وضعیت رابطه‌اش به صورت عمومی اظهار نظر می‌کند  و به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهد این جنبه از زندگی‌اش دور از توجهات باشد. نقطه‌ی عطف مهم دیگر در کارنامه‌ی او، اولین حضورش در تئاتر برادوی در نمایش «دشمن مردم» (An Enemy of the People) در سال ۲۰۲۴ در کنار جرمی استرانگ و مایکل امپریولی بود. او علاقه‌ی خود را به ادامه‌ی کار در تئاتر ابراز کرده و آن را «بسیار ایده‌آل» و احیاکننده توصیف نموده است. او معتقد است که تئاتر نسبت به فیلم به نظم، تمرکز و شجاعت بیشتری نیاز دارد. اشتیاق او به اولین تجربه‌ی برادوی‌اش نشان می‌دهد که تئاتر نوع متفاوتی از رضایت را در مقایسه با بازیگری جلوی دوربین برای او به ارمغان می‌آورد، شاید به دلیل بی‌واسطگی، نظم و ارتباط مستقیم با مخاطب که خود به آن اشاره کرده است. 

پرسش‌های پرطرفدار